x تبلیغات
saha3228

لايه برداري پوست چيست و براي لايه برداري پوست چه كنيم ؟

 

 

 

 

 

لايه برداري پوست

 

 

لايه برداري پوست به فرآيندي گفته مي‌شود كه در آن سلول‌هاي مرده از سطح پوست برداشته مي‌شوند. به طور كلي اين كار به صورت فيزيكي يا شيميايي انجام مي‌شود. در روش‌هاي فيزيكي خانگي (مثل اسكراب‌ها) يا كلينيكي (مثل ميكرودرم ابريژن) با شيوه‌هاي خاصي سطح پوست را ماساژ مي‌دهيم تا سلول‌هاي مرده به شكل سايشي از روي پوست كنده شوند. در روش شيميايي، به كمك لايه بردارهاي شيميايي اتصال سلول‌هاي مرده به پوست را شل مي‌كنيم تا از سطح پوست جدا شوند.

پوست ما به طور طبيعي هر 30 روز يكبار سلول‌هاي مرده را از خود جدا مي‌كند تا جا براي رشد و تقسيم سلول‌هاي جديد باز شود. گاهي سلول‌هاي مرده به طور كامل نمي‌ريزند. اگر سلول‌هاي مرده روي پوست جمع شوند، نتيجه‌اش خشكي، پوسته پوسته شدن و انسداد منافذ پوستي است. لايه برداري پوست به شما كمك مي‌كند كه اين اتفاق‌ها نيفتد.

اگر در مورد خاصيت‌هاي لايه برداري شك داريد يا نمي‌دانيد چه شيوه‌هاي ايمن و موثري براي اين كار وجود دارد، نگران نباشيد. امروز مي‌خواهيم بحث لايه برداري و روش‌هاي مناسب آن را براي شما توضيح دهيم.

لايه برداري چه خواصي براي پوست دارد؟

لايه برداري از چند طريق باعث زيبايي پوست شما مي‌شود:

  • طبق گفته‌ي آكادمي درماتولوژي آمريكا، لايه برداري پوست به شكل موثري باعث درخشندگي و بهبود تاثيرات محصولات مراقبت از پوست مي‌شود. چرا كه با از بين رفتن سلول‌هاي مرده، كرم‌ها و ساير محصولات موضعي مراقبتي بهتر جذب پوست مي‌شوند.
  • لايه برداري منظم مي‌تواند باعث پيشگيري از انسداد منافذ پوستي و كاهش آكنه‌ها و جوش‌ها شود.
  • لايه برداري در بلند مدت مي‌تواند توليدات كلاژن پوست را افزايش دهد. كلاژن عامل اصلي زيبايي، درخشش و جواني پوست شما است. افزايش اين پروتئين باعث بهبود انعطاف‌پذيري پوست و كاهش خطوط ظريف پوستي و افتادگي پوست مي‌شود.

 

لايه برداري فيزيكي پوست

لايه برداري فيزيكي، باسابقه‌ترين روش لايه‌برداري است. كيسه‌هاي آبي رنگ ضخيم و سفيداب كه از ايام قديم در حمام‌هاي ايراني حضور داشته‌اند، در واقع ابزارهايي براي لايه برداري هستند. براي لايه برداري فيزيكي راه‌هاي بسيار زيادي وجود دارد. مي‌توانيد يك ليف يا اسكراب را به صورت دايره‌وار روي صورت خود بكشيد تا لايه‌هايي از روي پوست شما برداشته شود. خوبي لايه برداري فيزيكي سادگي انجام آن است. يادتان باشد كه هدف ما در لايه برداري اين نيست كه لپ‌هايمان گل بيندازد يا پوستمان قرمز شود. قرمزي يا سوزش پوست متعاقب لايه برداري خانگي مي‌تواند ناشي از آسيب ديدن پوست باشد پس لازم نيست پوست خود را بسابيد! حركات دايره‌وار ملايم روي صورت به اندازه‌ي كافي موثرند.

براي انجام لايه برداري فيزيكي در خانه مي‌توانيد از اسكراب‌هاي آماده استفاده كنيد يا از شيوه‌هاي ساخت اسكراب خانگي كه به فراواني در اينترنت موجود هست كمك بگيريد. همچنين مي‌توانيد از ليف‌ها، پن‌ها يا پدهاي لايه بردار استفاده كنيد. اسكراب‌ها در داروخانه و فروشگاه‌هاي لوازم آرايشي فروخته مي‌شوند و حالتي شبيه به كرم دارند. حواستان باشد كه اسكراب‌هاي صورت و بدن با هم متفاوت‌اند و اسكراب‌هاي بدن معمولاً قوي‌ترند. برخي از اسكراب‌ها به طور اختصاصي براي انواع پوست طراحي شده‌اند كه مثلاً اگر پوست حساسي داريد، بهتر است اسكراب مناسب پوست حساس تهيه كنيد.

حال كه با لايه برداري فيزيكي در خانه آشنا شديد، بياييد در مورد روش‌هاي كلينيكي صحبت كنيم. البته اين روش‌ها در اسپاها و برخي آرايشگاه‌ها هم انجام مي‌شوند؛ ولي به شما توصيه مي‌كنيم كه اين موارد را تنها در كلينيك‌هاي تخصصي جوانسازي پوست انجام دهيد. اولاً پيش از انجام لايه برداري‌هاي كلينيكي لازم است پوست شما توسط پزشك بررسي شود تا روش متناسب با نوع پوست‌تان انتخاب شود. دوماً پزشكان متخصص كلينيك، ابزارها و وسايل لايه برداري را به طور مداوم پايش و بررسي مي‌كنند و در صورتي كه دچار فرسودگي شده باشد، آن‌ها تعويض يا تعمير مي‌كنند.

براي خريد كرم لايه بردار به سايت كاج شاپ مراجعه كنيد.

لايه برداري شيميايي پوست

  •  

براي لايه برداري شيمايي در خانه مي‌توانيد از لايه بردارهاي شيميايي موجود در بازار استفاده كنيد يا گشتي در اينترنت بزنيد و روش‌هاي ساخت يك لايه بردار شيميايي با مواد موجود در آشپزخانه را ياد بگيريد. به طور كلي لايه بردارهاي شيميايي خانگي (اگر به شكل درستي استفاده شوند) بسيار موثرتر از لايه برداري فيزيكي خانگي هستند.

لايه برداري شيميايي همانند روش‌هاي فيزيكي بايد با احتياط انجام شوند؛ چرا كه خطر آسيب رسيدن به پوست وجود دارد. توصيه مي‌كنيم كه اگر مي‌خواهيد به شكل منظم از لايه بردارهاي شيميايي استفاده كنيد، حتماً با پزشك متخصص پوست در مورد مواد مصرفي، چگونگي استفاده و ميزان استفاده از آن‌ها مشورت كنيد.

لايه برداري شيميايي

انواع لايه بردارهاي شيميايي

آلفا هيدروكسي اسيدها (AHA)

اين اسيدها شامل گروهي از اسيدهاي محلول در آب هستند كه معمولاً از ميوه‌هاي قندي استخراج مي‌شوند. معروف‌ترين AHAها عبارت‌اند از:

  • گليكوليك اسيد كه از نيشكر استخراج مي‌شود
  • لاكتيك اسيد كه در شير و برخي سبزيجات وجود دارد
  • سيتريك اسيد كه در مركبات يافت مي‌شود
  • تارتاريك اسيد كه در انگورها وجود دارد
  • ماليك اسيد كه از سيب استخراج مي‌شود

اين اسيدها كمك مي‌كنند كه لايه‌اي از روي پوست صورت برداشته شود تا سلول‌هاي جديد و يكدست‌تر از نظر رنگ جاي سلول‌هاي قديمي را بگيرند. نسبت به ساير اسيدهاي استفاده شده براي لايه برداري پوست ، AHAها عملكرد سطحي‌تري دارند.

 

 

بسته به نوع اسيد استفاده شده، AHAها مي‌توانند در رفع مشكلات زير كمك كنند:

  • لكه‌هاي تيره‌ي پوستي مانند لكه‌هاي ناشي از افزايش سن، ملاسما و اسكارها
  • منافذ پوستي بزرگ
  • خطوط ظريف و چروك‌هاي سطحي (تاثير كم)
  • ناهماهنگي در رنگ پوست

بتا هيدروكسي اسيدها (BHA)

اين اسيدها محلول در چربي هستند مي‌توانند تا عمق فوليكول‌هاي مو نفوذ كنند و چربي اضافي و سلول‌هاي مرده را از درون منافذ پوستي خارج سازند. بتا هيدروكسي اسيدها بيشتر براي درمان آكنه و آسيب‌هاي پرتوهاي مضر آفتاب استفاده مي‌شوند. معروف‌ترين BHA، ساليسيليك اسيد است كه عمدتاً در درمان آكنه استفاده مي‌شود ولي براي بهبود قرمزي و التهاب كلي پوست هم مفيد است.

 

 

راه‌هاي پركاربرد براي پيشگيري از چين‌وچروك

فرايند توليد ورق نورد سرد

 

 

ورق سياه چيست و چه مزايا و معايبي دارد ؟ | آهن يكتا

 

 

 

فرايند توليد ورق نورد سرد

 

 

 

 

 

در صنعت ورق آلومينيوم ، صفحات آلومينيومي به چند دسته طبقه بندي مي شوند. با توجه به فرآيند توليد ، ورق آلومينيوم را مي توان به ورق آلومينيوم نورد سرد و ورق آلومينيوم نورد گرم طبقه بندي كرد.

تفاوت بين ورق آلومينيوم نورد سرد و ورق آلومينيوم نورد گرم عمدتاً به دليل تفاوت در فرايند توليد است: آلومينيوم نورد سرد توسط دستگاه ريخته گري به رول ريخته گري پردازش مي شود و توسط آسياب نورد سرد پردازش مي شود.

فرايند توليد آلومينيوم نورد گرم

آلومينيوم نورد گرم با قالب شمش آلومينيوم گرم مي شود ، در دماي بالا ذوب مي شود و به يك اسلب ريخته مي شود ، كه پس از خرد شدن و پختن توسط همگن شدن توسط يك نورد گرم نورد مي شود.

تفاوت آلومينيوم نورد سرد و آلومينيوم نورد گرم

1. قيمت. ورق آلومينيوم چند لايه سرد ساده و ارزان تر از ورق آلومينيوم نورد گرم است.

 

2. عرضه بيلت متفاوت است. آنها از نظر تامين بيلت متفاوت هستند. مواد نورد گرم به اين معني است كه شمش آلومينيوم ذوب شده و در يك اسلب ريخته مي شود ، سطح آسياب به طور مساوي آنيل مي شود و به صورت گرم در يك نوار قرار مي گيرد.

 

براي آلومينيوم نورد سرد ، پس از ذوب شمش آلومينيوم ، توسط يك كاستور به يك نوار نورد مي شود. در مقايسه با مواد نورد گرم ، بازده توليد بالا است ، اما عيوب مانند جداسازي تركيب و اجزاي حل آسان نيست و كيفيت آن به خوبي نورد گرم نيست.

 

3. فرآيند توليد متفاوت است: نورد سرد توسط دستگاه ريخته گري به رول ريخته گري (ضخامت 8 ميلي متر) پردازش مي شود ، سپس توسط آسياب نورد سرد پردازش مي شود. نورد گرم با گرم كردن شمش آلومينيوم (با ضخامت 400-500 ميلي متر) و نورد آن در دماي بالا با استفاده از يك نورد گرم انجام مي شود.

 

4. عملكرد متفاوت آلومينيوم نورد گرم داراي كيفيت سطح خوب ، خواص مكانيكي و شكل پذيري بالا و همچنين اثر اكسيداسيون خوب است.

 

5. تفاوت بين محصولات نهايي. به طور كلي ، ميزان افزايش طول عمر محصولات نورد سرد كمتر از محصولات نهايي نورد گرم است. در حالت ريخته گري يا محصولات نورد گرم ، سطح محصول نورد گرم به طور كلي روشن تر است.

مشخصات و كاربردهاي آلومينيوم نورد سرد و آلومينيوم نورد گرم

 

https://www.tejarat-gram.com/price/steel-sheet
با توجه به فرايند توليد متفاوت ، عملكرد صفحه آلومينيوم نورد سرد و ورق آلومينيوم نورد گرم متفاوت است: سطح صفحه آلومينيوم نورد گرم خوب است ، خواص مكانيكي و خاصيت طويل شدن قوي است ، اثر اكسيداسيون خوب

ورق هاي آلومينيومي نورد سرد در دماي اتاق با ورق هاي آلومينيومي نورد گرم تصفيه مي شوند و به طور مداوم در اثر نورد گرم تغيير شكل مي دهند. خواص مكانيكي آن نسبتاً ضعيف و سختي آن بسيار زياد است ، بنابراين صفحه آلومينيوم نورد سرد عمدتا در قالب ها استفاده مي شود. ورق آلومينيوم نورد گرم بيشتر براي كشيدن و خم شدن عميق مناسب است ، بنابراين براي پردازش عميق مناسب است.

چگونه مي توان آلومينيوم نورد سرد و آلومينيوم نورد گرم را تشخيص داد؟

اول از همه ، مي توان با بازرسي بصري قضاوت كرد. معمولاً سطح ورق آلومينيوم نورد گرم روشن تر است. دوم ، مي توان طول كشيدن را آزمايش كرد. به طور كلي ، طول ورق آلومينيوم نورد گرم بيشتر از صفحه آلومينيوم نورد سرد است. همچنين ، از طريق تصوير شفاف و واضح قابل مشاهده است. تفاوت در اين است كه نورد گرم يك ساختار فرآوري شده است كه بيش از 90 درصد دچار تغيير شكل داغ شده است و در حين نورد گرم مجدداً تبلور مجدد مي شود. بنابراين دانه نوار خوب است و خواص يكنواخت است ، در حالي كه لايه مياني نوار زخم لايه سرد داراي ساختار قالب گيري شده است كه در آن يك كريستال ستوني به شكل پر توزيع شده است.

https://www.topnaz.com/%d8%aa%db%8c%d8%b1%d8%a2%d9%87%d9%86-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af-%d8%a2%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86%e2%80%8c%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c/

ام

معرفی سرم آبرسان هیالورونیک اسید اوردینری

خرید سرم اوردینری  - فروشگاه کااج شاپ

 

 

معرفی سرم آبرسان هیالورونیک اسید اوردینری

بنابر نظر منتقدان محصولات آرایشی و بهداشتی با توجه به اینکه سرم های هیالورونیک اسید قیمت های بسیار بالایی دارند این سرم قیمت مناسب و عملکرد خیلی خوبی دارد. سرم اوردینری طوری طراحی شده که هیالورونیک اسید به داخل پوست نفوذ کرده و سریعا جذب پوست شود و آن را هیدراته و شاداب کند و همین یاعث محبوبیت این سرم در میان طرفداران برند اوردینری شده است. این محصول ترکیبی از هیالورونیک اسید با وزن مولکولی کم، متوسط و زیاد با غلظت 2 درصد است که باعث آبرسانی عمقی پوست میشود. هم چنین وجود B5 در ترکیبات این سرم آبرسانی را چندین برابر می کند. 

هیالورونیک اسید چیست؟

هیالورونیک اسید که به اختصار HA، هیالورونان یا هیالورونیت نیز نامیده می‌شود، به صورت گسترده در شکل کپسول، محصولات مراقبت پوست و محصولات تزریقی وجود دارد.

هیالورونیت ترکیبی طبیعی است که در پوست یافت می‌شود و عملکردهای بسیاری دارد؛ مانند حفظ رطوبت، انعطاف پذیری، کمک به بافت برای ترمیم، حفظ عوامل پوست مانند کلاژن و الاستین، و کمک به ایجاد مانعی حفاظتی در برابر میکروارگانیسم‌ها. محصولات مبتنی بر هیالورونیک اسید ایمن هستند زیرا این ماده به صورت طبیعی در پوست تولید می‌شود، از مواد انسانی یا حیوانی ساخته نشده است، و بنابراین خطر واکنش‌های آلرژی کمتری دارد.

این سرم از کاج شاپ که فروشگاهی برای خرید لوازم آرایشی اصل است ، قابل تهیه میباشد.

 کرم دور چشم کلینیک

شامپو كراتينه مو چيست؟

 

تقويت مو با شامپو كراتينه مو، فوايد و معايب

 

تقويت وها با استفاده از شامپوهاي كراتينه

آيا در مورد شامپو كراتينه مو چيزي شنيده‌ايد؟ آيا فكر كرده‌ايد كراتين چيست؟ يا اصلا چرا بايد از شامپوها و نرم كننده‌هاي كراتينه استفاده كرد؟ شايد تابحال ديده باشيد كه پروتئين هيدروليز شده يا كراتين در مواد تشكيل دهنده محصولات موي شما ذكر شده است و از خود پرسيده باشيد كه اين چه چيزي مي‌تواند باشد؟ اگر مي‌خواهيد پاسخي مناسب براي تمامي سوالات خود دريافت كنيد، بايد اين مقاله را را با دقت بخوانيد. ما در اين مقاله هر آنچه كه نياز است شما در مورد كراتين و شامپوهاي كراتينه بدانيد جمع آوري كرده‌ايم، براي دريافت اين اطلاعات مفيد تا انتهاي اين مقاله همراهي كنيد.

كراتين چيست؟

كراتين كلمه‌اي است كه در حوزه مراقبت از مو آن را به كار ميبرند. كراتين در واقع نوعي پروتئين ساختاري است كه به طور طبيعي در موهاي ما وجود دارد و تقريباً 89% از موهاي ما را تشكيل مي‌دهد. اين ماده در پوست و ناخن ما نيز وجود دارد. با اين حال مي‌توان تصور كرد كه اهميت آن براي سلامت كلي موها چقدر مهم است. در ادامه بيشتر با كراتين و محصولات كراتينه به ويژه شامپو كراتينه آشنا خواهيد شد. اگر مي خواهيد موهاي خود را كراتين كنيد؛ حتما قبل از خريد كراتين مو با يك كراتين كار حرفه اي صحبت كنيد يا از مشاورين زلفان كمك بگيريد.

  • البته امروزه علاوه بر شامپو كراتينه مو انواع اتو موهاي حرفه اي نيز وجود دارند كه با هدف كراتينه تراپي موها به كار مي روند.
  • براي خريد شامپو كراتينه كليك كنيد

درمان كراتين چيست؟

همانطور كه گفته شد كراتين عنصر ساختاري مو است. اين عنصر با گذشت زمان و قرار گرفتن در معرض آلودگي‌ها، اشعه ماورا بنفش، گرما، رنگ مو يا از همه مهم‌تر با افزايش طبيعي سن كاهش مي‌يابد، و اين منجر به ايجاد موهاي وز، كدر، شكننده و غير قابل كنترل مي‌شود. بنابراين بايد اين كراتين از دست رفته را از طريق محصولات كراتينه به موها بازگرداند. امروزه درمان‌هاي كراتينه در آرايشگاه ها براي ترميم موهاي آسيب ديده بسيار استفاده مي‌شود اما اين نوعي درمان موقتي محسوب مي‌شود و تقريباً بعد از گذشت چند ماه از بين مي‌رود.

درمان كراتينه به شما كمك مي‌كند تا صدمات وارده شده به موهاي خود را جبران كنيد. اين نوع درمان موها را صاف، براق و ابريشمي خواهد كرد و نياز شما به محصولات حالت دهنده را به صفر مي‌رساند. درمان‌هاي كراتينه مو شما را شگفت زده خواهند كرد و طيف وسيعي از فوايد مانند رطوبت، لطافت، درخشندگي و استحكام را براي موهاي شما به ارمغان مي‌آورند.

استفاده از شامپو كراتينه مو و تقويت موها

keratin-shampoo

شامپو كراتينه مو چيست؟

اگر حوصله نداريد براي كراتينه كردن موهاي خود ساعت‌ها در آرايشگاه بمانيد، وقتش رسيده كه به سراغ شامپوهاي كراتينه برويد. اين شامپوها نوعي از محصولات مراقبت از مو هستند كه حاوي كراتين هستند. بد نيست بدانيد كراتيني كه در اين شامپوها استفاده مي‌شود كاملاً حيواني هستند چرا كه كراتيني كه در موي انسان وجود دارد مشابه كراتين موجود در پوست، مو و ناخن حيوانات است و اصلاً شباهتي به كراتين گياهان ندارند. با اين حال، همه شامپوهاي حاوي اين ماده گرانبها را شامپوي كراتينه مي‌نامند.

ضرورت استفاده از شامپوي كراتينه مو

اگر موهاي شما به طور مداوم در معرض هر يك از موارد زير قرار دارند، شما نياز داريد از شامپوهاي حاوي كراتين استفاده كنيد.

  • هر روز از وسايل حرارتي حالت دهنده‌ي مو استفاده مي‌كنيد.
  • در سال چندين بار رنگ موهايتان را تغيير مي‌دهيد.
  • شناي مكرر در آب‌هاي كلردار و حاوي نمك
  • هر روز از حالت دهنده‌هاي شيميايي مو استفاده مي‌كنيد.
  • موهاي خود را در معرض نور آفتاب قرار مي‌دهيد.
  • در يك محيط آلوده از آلاينده‌هاي شيميايي كار مي‌كنيد.

اگر موهاي شما در معرض هر كدام از موارد بالا قرار دارد، شامپو كراتينه مو مي‌تواند به بازسازي موهاي آسيب ديده شما كمك كند و همانند يك لايه محافظتي از موهاي شما در مقابل آلودگي‌هاي خارجي محافظت كند.

مزاياي استفاده از شامپو كراتينه مو

اگر موهاي شما اثراتي مانند خشكي، شكنندگي، وز خوردگي و بدحالتي را از خود نشان مي‌دهد، ممكن است زمانش رسيده باشد كه يك شامپوي غني شده با كراتين را امتحان كنيد_ همان پروتئيني كه تارهاي موي ما از آن ساخته شده‌اند. اگر يكي از اين بطري‌هاي شامپوي كراتينه را به برنامه مراقبت از موهاي خود اضافه كنيد به شما اطمينان مي‌دهيم در كوتاه‌ترين زمان شاهد موهاي سالم، براق، محكم و خوش حالت باشيد.

برخي از مزاياي شامپوي كراتينه:

  • درمان موخوره
  • درمان خشكي مو
  • محافظت از موها در برابر آلودگي‌ها و اشعه‌هاي نور خورشيد
  • درمان وزي مو
  • ترميم موهاي سوخته
  • رفع كدري مو
  • ضخيمتر شدن رشته‌هاي مو
  • درخشان و براق كردن موها
  • و…

آيا شامپوي كراتينه موثر است؟

در يك نگاه كلي مي توان گفت: بله شامپو كراتينه مو براي موهاي آسيب ديده بسيار موثر عمل مي‌كند، اما در هر صورت اين هم مانند ديگر محصولات مراقبت از مو با يك بار استفاده نمي‌تواند براي شما معجزه كند. اين شامپو را تا زماني كه بهبودي كامل حاصل مي‌شود بايد استفاده كرد. اگر مي‌خواهيد در كوتاه مدت نتيجه بگيريد، در كنار شامپوي كراتينه از مصرف شامپوهاي حاوي سولفات يا آمونيوم لوريل سولفات و شامپوهاي با ph بالا استفاده نكنيد و از يك شامپوي معمولي فاقد اين عناصر استفاده كنيد. اين تركيبات مدت زمان ماندگاري اثرات شامپوي كراتينه را كمتر مي‌كنند. البته محصولات ديگري همچون كراتين مو برزيل كاكائو كاديوو اصل نيز مي توانند براي تقويت موها به كار بروند.

تاثير شامپو كراتينه مو

The effect of hair keratin shampoo

كلام آخر

هدف از نوشتن اين مقاله دادن اطلاعات مفيد از درمان‌هاي كراتين و همچنين فهميدن ارزش كراتين براي سلامت مو بود. وقتي در مورد كاهش سطح كراتين مو صحبت مي‌كنيم مانند اين است كه در مورد كم خوني در بدن صحبت مي‌كنيم، مي‌خواهيم بگوييم كه نبود كراتين به اندازه كم بود خون در بدن مهم است.

مو تا زماني كه از سطح بالاي كراتين برخوردار است، براق، شاداب، نرم و حالت پذير است. اما چنانچه به دلايل گفته شده با كمبود آن روبه رو شود خشك، وز و بدحالت خواهد شد. براي جلوگيري از اين اتفاق مي‌توانيد با موهاي خود به آرامي برخورد كنيد. اگر هم موهاي شما آسيب ديده است بايد كراتين از دست رفته را از طريق محصولات حاوي كراتين، مانند شامپو كراتينه به موها بازگردانيد.

روغن آرگان چيست و چه فوايدي دارد؟

فواید استفاده از شامپو ضد شوره


 

فواید استفاده از شامپو ضد شوره

برخی ترکیبات موجود در شامپو ضد شوره به عنوان مرطوب‌کننده‌های پوست سر، به خصوص برای پوست‌های خشک عمل می‌کنند. به علاوه، این مواد سلامت و تقویت پوست سر و ابریشمی بودن مو را هم به دنبال دارند. به طور مثال، لوسیون‌های ضد شوره باعث کاهش قرمزی، چربی و افزایش زیبایی پوست و مو می‌شوند. کرم‌ها یا ماسک‌های موی بعد از حمام با حفظ رطوبت مو، مانع از اثر نامطلوب داروهایی می‌شوند که برای درمان شوره چرب استفاده شده‌اند. تمام شامپوها از یک سری مواد عمومی و پایه‌ای مانند چربی‌زداها، مواد ایجاد کننده کف و سایر مواردی همچون مواد زیر تشکیل شده‌اند:

  • آب
  • سورفاکتانت‌ها: با اتصال از یک طرف به آب و از سمت دیگر به چربی‌ها باعث محلول شدن و شسته شدن آن‌ها خواهند شد.
  • مواد فعال‌کننده سطحی
  • مواد تولید کننده کف
  • مواد ایجاد کننده ویسکوزیته: ویسکوزیته غلظت و روان بودن شامپو را تعیین می‌کند.
  • نرم ‌کننده
  • مواد نگهدارنده

درمان شوره سر

اجزای شامپو ضد شوره

شامپوهای شوره سر یکسان نیستند و بر اساس هدف درمانی، مواد فعال مختلفی نیز دارند مانند:

  • قطران ذغال (Coal Tar)
  • روی پیریتیون (Zinc Pyrithione)
  • اسید سالیسیلیک (Salicylic Acid)
  • گوگرد (Sulfur)
  • سولفید سلنیوم (Selenium Disulfide)
  • کتوکونازول (Ketoconazole)

برخی ترکیبات اختصاصی نیز به منظور‌ کمک به بهبود کیفیت مو و پوست و مطلوبیت ساختار فراورده، برای درمان شوره سر به شامپو افزوده می‌شوند:

  • ترکیبات تقویت کننده: مانند ویتامین‌ها و پروتئین‌ها که بسیاری از آن‌ها به درون مو نفوذ ندارند و بیشتر برای نرم کردن، براق کردن و زیباتر شدن ظاهر مو به آن افزوده می‌شوند.
  • پنتول و ویتامین B5: قابلیت نفوذ به محور مو را دارند و به استحکام آن کمک می‌کنند.
  • پلی کواترنیوم 10: این ماده باعث افزایش شانه‌پذیری و حالت دهندگی مو می‌شود.
  • اسانس
  • رنگ‌های مجاز

اگر شامپو در ابتدا شوره سر را کنترل کرد اما به مرور زمان اثر خود را از دست داد، شاید لازم باشد انواع شامپو ضد شوره را امتحان کنید. قطران ذغال سنگ با ایجاد سلول‌های پوستی جدید، از بین رفتن پوسته‌ها را جبران می‌کند و باعث کاهش حساست و قرمزی ناحیه می‌شود. در استفاده از شامپو ضد شوره باید توجه داشت که برخی افراد به قطران ذغال واکنش آلرژیک نشان می‌دهند و می‌تواند رنگ موهای روشن، ناخن، پوست و لباس‌ها را تغییر دهد.

باید از تماس این ماده با هرگونه زخم، عفونت و چشم خودداری کنید. این ماده پوست را نسبت به نور آفتاب حساس می‌کند، بنابراین پس از استفاده از آن باید 24 تا 72 ساعت از آفتاب دور بمانید و در صورت قرارگیری در معرض نور از ضدآفتاب مخصوص استفاده کنید. زنان باردار یا شیرده نباید از محولات ضد شوره مو استفاده کنند.

 

 

روغن آرگان چیست و چه فوایدی دارد؟
 

فرایند تولید ورق نورد سرد

 فرایند تولید ورق نورد سرد

 

 

 

 

 

در صنعت ورق آلومینیوم ، صفحات آلومینیومی به چند دسته طبقه بندی می شوند. با توجه به فرآیند تولید ، ورق آلومینیوم را می توان به ورق آلومینیوم نورد سرد و ورق آلومینیوم نورد گرم طبقه بندی کرد.

تفاوت بین ورق آلومینیوم نورد سرد و ورق آلومینیوم نورد گرم عمدتاً به دلیل تفاوت در فرایند تولید است: آلومینیوم نورد سرد توسط دستگاه ریخته گری به رول ریخته گری پردازش می شود و توسط آسیاب نورد سرد پردازش می شود.

فرایند تولید آلومینیوم نورد گرم

آلومینیوم نورد گرم با قالب شمش آلومینیوم گرم می شود ، در دمای بالا ذوب می شود و به یک اسلب ریخته می شود ، که پس از خرد شدن و پختن توسط همگن شدن توسط یک نورد گرم نورد می شود.

تفاوت آلومینیوم نورد سرد و آلومینیوم نورد گرم

1. قیمت. ورق آلومینیوم چند لایه سرد ساده و ارزان تر از ورق آلومینیوم نورد گرم است.

 

2. عرضه بیلت متفاوت است. آنها از نظر تامین بیلت متفاوت هستند. مواد نورد گرم به این معنی است که شمش آلومینیوم ذوب شده و در یک اسلب ریخته می شود ، سطح آسیاب به طور مساوی آنیل می شود و به صورت گرم در یک نوار قرار می گیرد.

 

برای آلومینیوم نورد سرد ، پس از ذوب شمش آلومینیوم ، توسط یک کاستور به یک نوار نورد می شود. در مقایسه با مواد نورد گرم ، بازده تولید بالا است ، اما عیوب مانند جداسازی ترکیب و اجزای حل آسان نیست و کیفیت آن به خوبی نورد گرم نیست.

 

3. فرآیند تولید متفاوت است: نورد سرد توسط دستگاه ریخته گری به رول ریخته گری (ضخامت 8 میلی متر) پردازش می شود ، سپس توسط آسیاب نورد سرد پردازش می شود. نورد گرم با گرم کردن شمش آلومینیوم (با ضخامت 400-500 میلی متر) و نورد آن در دمای بالا با استفاده از یک نورد گرم انجام می شود.

 

4. عملکرد متفاوت آلومینیوم نورد گرم دارای کیفیت سطح خوب ، خواص مکانیکی و شکل پذیری بالا و همچنین اثر اکسیداسیون خوب است.

 

5. تفاوت بین محصولات نهایی. به طور کلی ، میزان افزایش طول عمر محصولات نورد سرد کمتر از محصولات نهایی نورد گرم است. در حالت ریخته گری یا محصولات نورد گرم ، سطح محصول نورد گرم به طور کلی روشن تر است.

مشخصات و کاربردهای آلومینیوم نورد سرد و آلومینیوم نورد گرم

 

https://www.tejarat-gram.com/price/steel-sheet
با توجه به فرایند تولید متفاوت ، عملکرد صفحه آلومینیوم نورد سرد و ورق آلومینیوم نورد گرم متفاوت است: سطح صفحه آلومینیوم نورد گرم خوب است ، خواص مکانیکی و خاصیت طویل شدن قوی است ، اثر اکسیداسیون خوب

ورق های آلومینیومی نورد سرد در دمای اتاق با ورق های آلومینیومی نورد گرم تصفیه می شوند و به طور مداوم در اثر نورد گرم تغییر شکل می دهند. خواص مکانیکی آن نسبتاً ضعیف و سختی آن بسیار زیاد است ، بنابراین صفحه آلومینیوم نورد سرد عمدتا در قالب ها استفاده می شود. ورق آلومینیوم نورد گرم بیشتر برای کشیدن و خم شدن عمیق مناسب است ، بنابراین برای پردازش عمیق مناسب است.

چگونه می توان آلومینیوم نورد سرد و آلومینیوم نورد گرم را تشخیص داد؟

اول از همه ، می توان با بازرسی بصری قضاوت کرد. معمولاً سطح ورق آلومینیوم نورد گرم روشن تر است. دوم ، می توان طول کشیدن را آزمایش کرد. به طور کلی ، طول ورق آلومینیوم نورد گرم بیشتر از صفحه آلومینیوم نورد سرد است. همچنین ، از طریق تصویر شفاف و واضح قابل مشاهده است. تفاوت در این است که نورد گرم یک ساختار فرآوری شده است که بیش از 90 درصد دچار تغییر شکل داغ شده است و در حین نورد گرم مجدداً تبلور مجدد می شود. بنابراین دانه نوار خوب است و خواص یکنواخت است ، در حالی که لایه میانی نوار زخم لایه سرد دارای ساختار قالب گیری شده است که در آن یک کریستال ستونی به شکل پر توزیع شده است.

https://www.topnaz.com/%d8%aa%db%8c%d8%b1%d8%a2%d9%87%d9%86-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af-%d8%a2%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86%e2%80%8c%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c/

 

 

تفاوت شامپو بدن و صابون

تفاوت شامپو بدن و صابون

 

 

وقتي صحبت از شستشوي بدن به ميان مي‌آيد يافتن يك شوينده مناسب، بسيار مهم است. انواع شوينده‌ها اساساً يك كار انجام مي‌دهند و آن پاك كردن آلودگي از سطح پوست است، اما مواد تشكيل‌دهنده و مكانيسم پاكسازي آن‌ها با هم متفاوت است!

https://www.kajshop.com/cat/47

تفاوت اصلي شامپو بدن و صابون در شكل و نحوه تعامل آن‌ها با پوست است. در ادامه برخي تفاوت‌هاي صابون و شامپو بدن ذكر شده است:

اگرچه انواع شوينده‌ها مثل صابون و شامپو بدن اساساً يك كار انجام مي‌دهند و آن پاك كردن آلودگي از سطح پوست است، اما مواد تشكيل‌دهنده و نحوه تعامل آن‌ها با پوست متفاوت است!

تفاوت شامپو بدن و صابون

۱- بافت و شكل ظاهري: صابون‌ها شوينده‌هايي به شكل جامد هستند كه از نمك‌هاي گياهي يا چربي حيواني ساخته شده و قادر هستند هرگونه آلودگي را در خود حل كنند. از آن‌جايي‌ كه عرق و آلودگي‌ها با روغن‌هاي طبيعي بدن مخلوط مي‌شوند مي‌توانند روي پوست باقي بمانند و باكتري توليد كنند، صابون اين لايه‌هاي روغني را از هم جدا كرده و از پوست در برابر عوامل بيماري‌زا محافظت مي‌كند. اما گاهي مي‌تواند ليپيدها و پروتئين‌هاي اساسي پوست را از بين ببرد يا سطح PH پوست را تغيير داده و سبب تحريك پوست شود.

شامپو بدن يك شوينده مايع با PH بين۶ تا ۷ است كه به‌طورمعمول ملايم‌تر از صابون است. مكانيسم پاكسازي شامپو بدن نيز مانند صابون است و مي‌تواند هرگونه كثيفي، چربي اضافي و عرق را از روي پوست پاك مي‌كند اما اغلب حاوي تركيباتي است كه به درمان بيماري‌هاي شايع پوستي كمك مي‌كند. خشكي، مسدود بودن منافذ و پوسته‌پوسته شدن پوست با شامپو بدن برطرف مي‌شود. شامپو بدن معمولاً حاوي موادي است كه رطوبت ازدست‌رفته حين فرايند پاكسازي را به پوست بازمي‌گرداند.

۲- عطر: صابون عطر و بوي بيشتري نسبت به شامپو بدن دارد و رايحه آن ماندگارتر است. اگرچه مي‌تواند بدون بو يا حاوي روغن‌هاي ضروري و رايحه مصنوعي نيز باشد.

۳- مواد تشكيل‌دهنده: شامپو بدن حاوي مواد غير صابوني مانند امولسيون‌ها، مرطوب‌كننده‌ها، ويتامين E، روغن و عصاره‌هاي طبيعي است اما در صابون از چربي ، محلول‌هاي قليايي و سديم استفاده مي‌شود كه PH آن‌ها بين ۸ و ۹ است.

چرا شامپو بدن به صابون اولويت دارد؟

چرا بايد از شامپوبدن استفاده كنيم؟

اگرچه هم از صابون و هم از شامپو بدن مي‌توانيد براي تميز كردن پوست خود استفاده كنيد اما زمان انتخاب بايد به شرايط آب و هوايي و نوع پوستتان توجه كنيد. اگر فردي با پوست حساس يا معمولي هستيد مطمئناً شامپو بدن انتخاب بهتري براي شما خواهد بود زيرا سطح PH آن پايين است. در شامپو بدن معمولاً از روغن‌هاي ضروري مثل روغن ليمو، چوب صندل يا اسطوخودوس و مرطوب‌كننده‌هايي مانند پانتنول، ويتامين B5 و اسيدهاي چرب استفاده مي‌شود كه خاصيت مرطوب‌كنندگي داشته و مي‌توانند خشكي پوست را برطرف كنند. اگر به بيماري‌هاي مزمن پوستي مانند روزاسه، پسوريازيس يا آكنه مبتلا هستيد قبل از توجه به جامد يا مايع بودن شوينده بايد به دنبال محصولي باشيد كه سبب خشكي و تحريك پوست نشود. سعي كنيد از شامپوهايي كه حاوي اسيد گليكوليك هستند استفاده كنيد زيرا مي‌تواند پوست را لايه‌برداري كرده و سلول‌هاي مرده آن را از بين ببرد.

اگر پوست چربي داريد يا در مكاني گرم و مرطوب زندگي مي‌كنيد و يا به دنبال شوينده‌هاي قوي هستيد(كه منافذ پوستتان را عميقاً پاك كنيد)، شوينده‌هاي صابوني انتخاب مناسبي براي شما خواهند بود اگرچه ممكن است سبب خشكي پوست شوند! شوينده‌هاي صابوني بيشتر براي كودكان، نوجوانان و جوانان مناسب است اما با افزايش سن بهتر است به دنبال يك شوينده ملايم و مرطوب‌كننده براي بدن باشيد زيرا سلامت پوست را حفظ كرده و كمك مي‌كند تا پوستتان براي مدت‌زمان طولاني‌تر نرم، مرطوب و لطيف بماند.

در ادامه پاسخ به سؤال چرا بايد از شامپو بدن استفاده كنيم؟ بايد بگويم شامپو، به دليل بسته‌بندي به خصوصي كه دارد كمتر در معرض تجمع باكتري قرار مي‌گيرد ازاين‌رو بهداشتي­تر است. اما صابون‌ها عموماً در جاصابوني و در محيط مرطوب حمام نگهداري مي‌شوند كه همين مسئله مي‌تواند عاملي براي تجمع باكتري در صابون باشد. اين باكتري‌ها مي‌توانند از فردي به فرد ديگر منتقل شوند. متخصصان توصيه مي‌كنند براي جلوگيري از تجمع باكتري‌ها روي صابون بعد از هر بار استفاده آن را بشوييد و ترجيحاً آن‌ها را در ظرف‌هاي دربسته و در مكاني خشك نگهداري كنيد.

https://setare.com/fa/news/331118/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%ae%d8%aa

 

ريخته گري

 

  

ريخته گري

ريختگري

ريخته گري در زمينه هاي مختلف علم، هنر و فناوري مطرح است. به هر ميزان كه ريخته‌گري از حيث تكنولوژي و علمي پيشرفت مي‌كند، ولي در عمل هنوز تجربه، سليقه و هنر قالب ساز و ريخته‌گر است كه تضمين‌كننده تهيه قطعه‌اي سالم و بدون عيب است.

https://www.tejarat-gram.com/price/casting

 

تاريخچه ريخته گري

ريخته گري فرآيندي با قدمت 7000 ساله است. قديمي ترين قطعه ريخته گري موجود، قورباغه اي مسي از 3200 سال قبل از ميلاد است.

 دوره برنز   در حدود 3000 سال قبل از ميلاد مسيح  در خاور دورآغاز شد. و تقريبا 1000 سال بعد از شروع آن وارد خاور نزديك شد. دوره آهن (پيدايش آهن) به عنوان يك دوره به 2000 سال قبل از ميلاد مسيح ميرسد.

ريخته گري يكي از قديمي ترين فرايندهاي توليد است كه  در ساخت اكثر محصولات،  اولين قدم توليد مي باشد. ريختگري شامل مراحل زير مي باشد:

  • قالبگيري و تهيه قالب ريخته گري
  • تهيه مذاب با استفاده از كوره مناسب
  • ريخته گري و پر كردن قالب با مذاب تهيه شده
  • زمان دادن تا مذاب از حالت مايع به جامد تبديل شود و فرم قطعه را به خود بگيرد
  • تخيله قطعه از قالب و حذف زايده هاي آن

مزاياي فرايند ريخته گري

  • مواد مذاب مي توانند درقالب هاي پيچيده جريان داشته باشدو شكل هاي پيچيده  توسط اين فرآيند ساخته مي شود. در نتيجه ، بسياري از عمليات هاي ديگر ، مانند ماشينكاري و جوشكاري به حداقل مي رسد.
  • امكان ريختگري دامنه ي وسيعي از متريال شامل مواد آهني و غير آهني
  • ابزارهاي لازم براي  ريخته گري بسيار ساده و ارزان مي باشند. در نتيجه  براي توليد قطعه كوچك ، فرايند ايده آل و مناسبي مي باشد.
  • قطعات خاصي (مانند پره هاي توربين) تنها از طريق فرايندهاي ريخته گري قابل توليد مي باشند.و يا هزينه هاي توليد به روش هاي ديگر فوق العاده بالا مي باشد.
  • اندازه و وزن محصول براي فرآيند ريخته گري محدوديتي ندارد.

معايب فرايند ريخته گري

  • دقت ابعادي و  كيفيت سطح پايين قطعات  ريخته گري شده در ماسه. برخي از فرآيندهاي ريخته گري جديد با در نظر گرفتن جنبه هاي دقت ابعادي و كيفيت  سطح نهايي از قبيل فرآيند ريخته گري دقيق و تحت فشار توسعه يافته اند.
  • فرايند ريختگري به نيروي كار وابسته مي باشد و محدوديت هايي در زمينه اتوماتيك شدن اين فرايند وجود دارد.

 

 

كرم پودر لورال

 

 كرم پودر لورال

كرم پودر لورال ، بافتي كرم مانند و سبك دارد كه براحتي روي پوست مي نشيند و به آن ظاهري مات و در عين حال درخشان و طبيعي مي دهد. در هنگام استفاده از آن به اين نكته توجه كنيد كه مقدار كمي از آن براي پوشش تمام صورتتان كافي خواهد بود و استفاده بيش از حد آن، باعث خواهد شد كه روي پوستتان حالت جمع شدگي و كيكي بگيرد.

اگر از انگشتان خود براي تركيب آن استفاده مي كنيد بايد وقت بيشتري براي اين كار بگذاريد تا به ظاهر زيبا و طبيعي برسيد. البته بهتر است براي اين كار از يك بيوتي بلندر استفاده كنيد تا سريعتر و بهتر نتيجه بگيريد.

پوشش اين كرم پودر قابل ساخت است و مي توانيد با آن به پوششي تقريبا كامل برسيد و بيشتر معايب و لكه هاي پوستتان را بخوبي بپوشانيد.

كرم پودر ترومچ لورال ماندگاري بالايي دارد و روي پوستتان نمي لغزد و جمع نمي شود. همچنين بايد گفت كه بخاطر بافت چربي كه دارد، اين كرم پودر براي پوستهاي خشك تا نرمال مناسب خواهد بود. اگر پوستي چرب داريد و از اين محصول استفاده مي كنيد بهتر است براي گرفتن نتيجه بهتر، روي آن از يك پودر فيكساتور استفاده كنيد تا ماندگاري بهتري روي پوستتان داشته باشد.

خريد لوازم آرايشي اصل در فروشگاه كاج شاپ.

 كرم دور چشم كلينيك

ريخته گري

 

  a


ريختگري

ريخته گري در زمينه هاي مختلف علم، هنر و فناوري مطرح است. به هر ميزان كه ريخته‌گري از حيث تكنولوژي و علمي پيشرفت مي‌كند، ولي در عمل هنوز تجربه، سليقه و هنر قالب ساز و ريخته‌گر است كه تضمين‌كننده تهيه قطعه‌اي سالم و بدون عيب است.

https://www.tejarat-gram.com/price/casting

 

تاريخچه ريخته گري

ريخته گري فرآيندي با قدمت 7000 ساله است. قديمي ترين قطعه ريخته گري موجود، قورباغه اي مسي از 3200 سال قبل از ميلاد است.

 دوره برنز   در حدود 3000 سال قبل از ميلاد مسيح  در خاور دورآغاز شد. و تقريبا 1000 سال بعد از شروع آن وارد خاور نزديك شد. دوره آهن (پيدايش آهن) به عنوان يك دوره به 2000 سال قبل از ميلاد مسيح ميرسد.

ريخته گري يكي از قديمي ترين فرايندهاي توليد است كه  در ساخت اكثر محصولات،  اولين قدم توليد مي باشد. ريختگري شامل مراحل زير مي باشد:

  • قالبگيري و تهيه قالب ريخته گري
  • تهيه مذاب با استفاده از كوره مناسب
  • ريخته گري و پر كردن قالب با مذاب تهيه شده
  • زمان دادن تا مذاب از حالت مايع به جامد تبديل شود و فرم قطعه را به خود بگيرد
  • تخيله قطعه از قالب و حذف زايده هاي آن

مزاياي فرايند ريخته گري

  • مواد مذاب مي توانند درقالب هاي پيچيده جريان داشته باشدو شكل هاي پيچيده  توسط اين فرآيند ساخته مي شود. در نتيجه ، بسياري از عمليات هاي ديگر ، مانند ماشينكاري و جوشكاري به حداقل مي رسد.
  • امكان ريختگري دامنه ي وسيعي از متريال شامل مواد آهني و غير آهني
  • ابزارهاي لازم براي  ريخته گري بسيار ساده و ارزان مي باشند. در نتيجه  براي توليد قطعه كوچك ، فرايند ايده آل و مناسبي مي باشد.
  • قطعات خاصي (مانند پره هاي توربين) تنها از طريق فرايندهاي ريخته گري قابل توليد مي باشند.و يا هزينه هاي توليد به روش هاي ديگر فوق العاده بالا مي باشد.
  • اندازه و وزن محصول براي فرآيند ريخته گري محدوديتي ندارد.

معايب فرايند ريخته گري

  • دقت ابعادي و  كيفيت سطح پايين قطعات  ريخته گري شده در ماسه. برخي از فرآيندهاي ريخته گري جديد با در نظر گرفتن جنبه هاي دقت ابعادي و كيفيت  سطح نهايي از قبيل فرآيند ريخته گري دقيق و تحت فشار توسعه يافته اند.
  • فرايند ريختگري به نيروي كار وابسته مي باشد و محدوديت هايي در زمينه اتوماتيك شدن اين فرايند وجود دارد.

 

 

 

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 صفحه بعد