x تبلیغات
saha3228

ورق آهنی

ورق سیاه چیست و چه مزایا و معایبی دارد ؟ | آهن یکتا 

 

 

 

فرايند توليد ورق نورد سرد

 

 

 

 

 

در صنعت ورق آلومينيوم ، صفحات آلومينيومي به چند دسته طبقه بندي مي شوند. با توجه به فرآيند توليد ، ورق آلومينيوم را مي توان به ورق آلومينيوم نورد سرد و ورق آلومينيوم نورد گرم طبقه بندي كرد.

تفاوت بين ورق آلومينيوم نورد سرد و ورق آلومينيوم نورد گرم عمدتاً به دليل تفاوت در فرايند توليد است: آلومينيوم نورد سرد توسط دستگاه ريخته گري به رول ريخته گري پردازش مي شود و توسط آسياب نورد سرد پردازش مي شود.

فرايند توليد آلومينيوم نورد گرم

آلومينيوم نورد گرم با قالب شمش آلومينيوم گرم مي شود ، در دماي بالا ذوب مي شود و به يك اسلب ريخته مي شود ، كه پس از خرد شدن و پختن توسط همگن شدن توسط يك نورد گرم نورد مي شود.

تفاوت آلومينيوم نورد سرد و آلومينيوم نورد گرم

1. قيمت. ورق آلومينيوم چند لايه سرد ساده و ارزان تر از ورق آلومينيوم نورد گرم است.

 

2. عرضه بيلت متفاوت است. آنها از نظر تامين بيلت متفاوت هستند. مواد نورد گرم به اين معني است كه شمش آلومينيوم ذوب شده و در يك اسلب ريخته مي شود ، سطح آسياب به طور مساوي آنيل مي شود و به صورت گرم در يك نوار قرار مي گيرد.

 

براي آلومينيوم نورد سرد ، پس از ذوب شمش آلومينيوم ، توسط يك كاستور به يك نوار نورد مي شود. در مقايسه با مواد نورد گرم ، بازده توليد بالا است ، اما عيوب مانند جداسازي تركيب و اجزاي حل آسان نيست و كيفيت آن به خوبي نورد گرم نيست.

 

3. فرآيند توليد متفاوت است: نورد سرد توسط دستگاه ريخته گري به رول ريخته گري (ضخامت 8 ميلي متر) پردازش مي شود ، سپس توسط آسياب نورد سرد پردازش مي شود. نورد گرم با گرم كردن شمش آلومينيوم (با ضخامت 400-500 ميلي متر) و نورد آن در دماي بالا با استفاده از يك نورد گرم انجام مي شود.

 

4. عملكرد متفاوت آلومينيوم نورد گرم داراي كيفيت سطح خوب ، خواص مكانيكي و شكل پذيري بالا و همچنين اثر اكسيداسيون خوب است.

 

5. تفاوت بين محصولات نهايي. به طور كلي ، ميزان افزايش طول عمر محصولات نورد سرد كمتر از محصولات نهايي نورد گرم است. در حالت ريخته گري يا محصولات نورد گرم ، سطح محصول نورد گرم به طور كلي روشن تر است.

مشخصات و كاربردهاي آلومينيوم نورد سرد و آلومينيوم نورد گرم

 

https://www.tejarat-gram.com/price/steel-sheet
با توجه به فرايند توليد متفاوت ، عملكرد صفحه آلومينيوم نورد سرد و ورق آلومينيوم نورد گرم متفاوت است: سطح صفحه آلومينيوم نورد گرم خوب است ، خواص مكانيكي و خاصيت طويل شدن قوي است ، اثر اكسيداسيون خوب

ورق هاي آلومينيومي نورد سرد در دماي اتاق با ورق هاي آلومينيومي نورد گرم تصفيه مي شوند و به طور مداوم در اثر نورد گرم تغيير شكل مي دهند. خواص مكانيكي آن نسبتاً ضعيف و سختي آن بسيار زياد است ، بنابراين صفحه آلومينيوم نورد سرد عمدتا در قالب ها استفاده مي شود. ورق آلومينيوم نورد گرم بيشتر براي كشيدن و خم شدن عميق مناسب است ، بنابراين براي پردازش عميق مناسب است.

چگونه مي توان آلومينيوم نورد سرد و آلومينيوم نورد گرم را تشخيص داد؟

اول از همه ، مي توان با بازرسي بصري قضاوت كرد. معمولاً سطح ورق آلومينيوم نورد گرم روشن تر است. دوم ، مي توان طول كشيدن را آزمايش كرد. به طور كلي ، طول ورق آلومينيوم نورد گرم بيشتر از صفحه آلومينيوم نورد سرد است. همچنين ، از طريق تصوير شفاف و واضح قابل مشاهده است. تفاوت در اين است كه نورد گرم يك ساختار فرآوري شده است كه بيش از 90 درصد دچار تغيير شكل داغ شده است و در حين نورد گرم مجدداً تبلور مجدد مي شود. بنابراين دانه نوار خوب است و خواص يكنواخت است ، در حالي كه لايه مياني نوار زخم لايه سرد داراي ساختار قالب گيري شده است كه در آن يك كريستال ستوني به شكل پر توزيع شده است.

https://www.topnaz.com/%d8%aa%db%8c%d8%b1%d8%a2%d9%87%d9%86-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af-%d8%a2%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86%e2%80%8c%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c/

ا

رژ لب

 رژلب جامد رندز ویپرا

آیا میدانستید؟ مصرف کننده رژ لب در طول عمر خود حداکثر 2 کیلوگرم از آن را مصرف می کند. چهره ای که این سال را ایجاد می کند: این لوله کوچک رنگی از چه چیزی ساخته شده است؟ رژ لب به طور سنتی از اجزای طبیعی ساخته شده است ، امروزه از مواد شیمیایی و مصنوعی استفاده می کند.
ترکیب رژ لب روزمرهبا اتحاد به اغوا کننده ، لوله کوچکی که هر روز در کیف دستی خود حمل می کنید یک کلاسیک آرایشی عالی است. اما پشت رنگهای زیباش چه چیزی نهفته است؟ با فروش بیش از 900 میلیون لوله در سال ، این سوال به طور مرتب مورد بحث قرار می گیرد! اگر عادت دارید از رژ لب های سوپرمارکت های معمولی ، عطاری ها یا حتی داروخانه ها استفاده کنید ، یعنی غیر ارگانیک ، در اینجا چیزی است که روی لب خود استفاده می کنید:
• موم ها را طوری تنظیم کنید که چوب جامد باقی بماند ، اما می توان آن را روی لب ها نیز بمالید. موم زنبور (حیوان) ، جوجوبا (سبزی) یا سیلیکون (مصنوعی) به طور سنتی استفاده می شود.
• روغن هایی که باعث درخشش محصول و پخش رنگدانه ها می شوند. در بهترین حالت ممکن است روغن کرچک یا روغن پارافین باشد که بسیار مضرتر است.
• مواد نگهدارنده برای جلوگیری از میکروب ها. اغلب اینها پارابن هایی هستند که برای متابولیسم مضر شناخته می شوند.
• چربی برای صاف شدن محصول. ما به ویژه به الکل چرب یا تری گلیسیرید فکر می کنیم. از مصرف روغن جگر کوسه ، معروف به اسکالن خودداری کنید!
• ویتامین C و E ؛
• فیلتر خورشیدی مصنوعی (برای مثال اکسید روی) ؛
رنگها (اکسید آهن ، فسفات منگنز و غیره).
ترکیب رژ لب ارگانیکاگر نگه داشتن رژ لب ارگانیک اهمیت کمتری دارد و رنگهای کمتری در دسترس است ، برای سلامتی ما جالب است. ترکیب آن شامل هیچ ماده ای نیست که برای بدن ما مضر باشد. معمولاً شامل موارد زیر است:
• موم گیاهی ، مانند موم زنبور عسل ، برای قوی نگه داشتن رژ لب و استفاده آسان از آن.
• روغن گیاهی ، مانند جوجوبا ، برای مرطوب کردن لب ها.
• یک محصول تغذیه کننده طبیعی مانند شیا.
• روغنهای ضروری برای بو ؛
• رنگدانه های معدنی برای رنگ ؛
یک رژ لب ارگانیک واقعی حاوی مواد نگهدارنده ، رنگ ، پارابن و حتی کمتر مواد با منشاء حیوانی نیست.
رژ لب ، مراقب مواد نگهدارنده باشیدقبل از خرید رژ لب جدید ، کل آرایش را بخوانید. اگر اثری از فنوکسی اتانول یا پارابن پیدا کردید ، مراقب باشید. این مواد نگهدارنده قوی اغلب باعث ایجاد حساسیت می شوند. این آنتی باکتریال های مصنوعی در واقع ضعیف توسط پوست تحمل می شوند. محصولات حاوی مواد نگهدارنده طبیعی خطرات آلرژیک کمتری دارند.
رژ لب های سربیآیا مستعد میگرن ، معده درد یا خستگی شدید هستید؟ آیا پزشک شما هیچ علتی برای این علائم نمی تواند پیدا کند؟ برحذر بودن! رژ لب شما می تواند مقصر باشد. مدتهاست ثابت شده است که برخی لوله ها حاوی سرب هستند ، فلزی سنگین که برای بدن بسیار مضر است. برای اینکه ببینید چوب معمولی شما حاوی سرب است ، کافی است کمی روی دست خود بمالید ، مواد را با انگشتر طلا بکشید و مشاهده کنید: اگر رژ لب سیاه شد ، سرب به ترکیب آن وارد می شود!
رژ مایع چیست؟رژ لب مایع ، مانند رژ لب انگور ، لب ها را در مدت زمان طولانی رنگ می کند ، همه سایه ها وجود دارند ، اما همه آنها نیز تکمیل می شوند: مات ، براق ، ساتن ، مخمل ، متالیک و غیره. تنها تفاوت آن در بافت است ، زیرا مایع است ، در یک لوله براق با نوک پوشیده از فوم قرار می گیرد تا خط لب را آسان کند. این محصول رنگدانه بالایی دارد و بسته به فرمولاسیون و اثر انتخابی ، ضخامت کم و بیش دارد. بنابراین ، ایجاد یک لایه سطحی روی لب ، رنگی و یکنواخت مطرح است.
تفاوت رژ لب و براق در چیست؟همانطور که قبلاً مشاهده شد ، تفاوت با رژ لب چوبی در بسته بندی نهفته است ، اما هنوز ویژگی هایی در فرمول مایع وجود دارد که ما در انگور نمی شناسیم. رژ لب مایع دارای بافت ذوب کننده و کرمی است که خشک می شود و روی لب ها فراموش می شود. وقتی خشک می شود ، خیلی بیشتر از رژ لب کلاسیک حالت می گیرد و ماندگاری بیشتری دارد. بر خلاف براق ، رژ مایع بسیار رنگدانه است و بر خلاف سطح براق و براق براق ، پوشش کامل را امکان پذیر می کند.
چرا چنین موفقیتی؟رژ لب مایع بسیار راحت است ، دارای نگه داشتن عالی است و با رنگدانه خود ظاهر را می پوشاند. بسته بندی آن کاربردی است زیرا نوک فوم به راحتی خط لب را ترسیم می کند. این بسیار مرسوم است ، و مات نوآورانه از آنجا که آنها انتقال رایگان! آنها همچنین با قیمت های بسیار پایین یافت می شوند.

-لایه برداری پوست چیست و برای لایه برداری پوست چه کنیم

 

 

 

[ بازدید : 2 ]

روغن آرگان

 

روغن آرگان

درخت آرگان درختي بومي مراكش است. او همچنين نشان كشور است. بايد گفت كه درخت آرگان مانند ساير درختان نيست. ميوه هاي آن حاوي دانه اي است كه روغن آرگان معروف از آن استخراج مي شود. براي چندين قرن ، زنان بربر از مزاياي آن هم در آشپزخانه و هم در آماده سازي لوازم آرايشي خود استفاده كرده اند. اصطلاح آرگان در عربي به معني "بادام بربري" نيز مي باشد.

روغن آرگان

اين ماده ارزش مند در اناوع مختلف توليد و روانه بار مي شود براي خريد روغن آرگان مي بايست به كيفيت آن توجه كرد

درخت آرگان يك گونه مشخصه در جنوب غربي مراكش است. اين به ويژه از شمال شرقي اسائويرا تا دره سوس يافت مي شود. در حال حاضر مناطق وسيعي براي برآوردن تقاضاي قابل توجه روغن آرگان مورد بهره برداري قرار گرفته است.

مبدا__ارگان
روغن نباتي گرانبها از دانه موجود در ميوه هاي درخت آرگان استخراج مي شود. اين درخت مي تواند در 5 سالگي ميوه بدهد. ميوه ها هنگامي كه به بلوغ مي رسند ، معمولاً در تابستان برداشت مي شوند. بوم هايي براي جمع آوري ميوه هاي در حال ريزش در زير درختان قرار داده شده است.

درخت آرگان يك درخت جنگلي ميوه اي است كه مي تواند تا 10 متر ارتفاع داشته باشد. تاج آن گرد و متراكم با شاخه هاي خاردار است. تنه آن پيچ خورده و غرغره شده است. درخت آرگان داراي برگهاي متناوب و نيزه اي است. آنها در بالا سبز تيره و در قسمت زيرين روشن تر هستند.

ميوه درخت آرگان يك توت سبز است كه مي تواند در اندازه و شكل متفاوت باشد. اين توت داراي تفاله گوشتي است و حاوي هسته بسيار سختي است كه دانه يا بادام را در بر گرفته است.

پس از برداشت ، ميوه ها زير آفتاب گذاشته مي شوند تا تفاله خشك شود. پس از خشك شدن مغز ، مغز جمع آوري شده و سپس باز مي شود تا بادام جمع آوري شود. دومي كمي تفت داده مي شود و سپس خرد مي شود تا روغن آرگان استخراج شود.

اين روغن گياهي در بطري يا ويال بسته بندي شده است. مي توان آن را به صورت موجود يا با ساير محصولات (روغن هاي گياهي ، اسانس ها و غيره) تركيب كرد. همچنين مي تواند در آماده سازي لوازم آرايشي (كرم ، شامپو و غيره) ادغام شود.

يكي از نقاط قوت روغن آرگان محتواي اسيدهاي چرب اشباع نشده است. حدود 80 درصد اسيدهاي چرب موجود در روغن آرگان اشباع نشده است. در ميان آنها عمدتا عبارتند از:

اسيد اليك (حدود 40-50)) كه يك اسيد چرب امگا 9 است.
لينولئيك اسيد (به طور متوسط ​​30) كه يك اسيد چرب امگا 6 است.
روغن آرگان همچنين داراي مزاياي ويتامين E و رنگدانه هاي كاروتنوئيدي است ، تركيباتي با خواص آنتي اكسيداني.

خواص محافظتي و تغذيه اي
روغن آرگان به دليل زيبايي پوست ، مو و ناخن بسيار مورد استقبال قرار گرفته است. و دليل خوبي دارد ، زيرا در عين حال محافظ ، تغذيه كننده ، آبرسان و بازسازي كننده است. باعث درخشندگي و بازيابي درخشندگي پوست و تمام شادابي آن مي شود.

همچنين به مبارزه با خشكي پوست ، به ويژه پس از قرار گرفتن در معرض نور خورشيد ، كمك مي كند. روغن آرگان همچنين براي تقويت ناخن ها و احياي پوست سر استفاده مي شود. در محصولات آرايشي ، روغن آرگان به ويژه در موارد زير استفاده مي شود:

پوست خشك؛
پوست بالغ ؛
موي خشك؛
موهاي شكسته ؛
موهاي كدر ؛
ناخن هاي شكننده
خواص آنتي اكسيداني
در محصولات آرايشي ، روغن آرگان به دليل داشتن ويتامين E و كاروتنوئيدها مورد استقبال قرار مي گيرد. اين تركيبات باعث مبارزه با پيري زودرس پوست مي شود. آنها با تجاوز راديكال هاي آزاد ، عناصر اكسيد كننده فوق واكنش پذير كه به سلول هاي پوست آسيب مي رسانند ، مخالف هستند.

مزاياي ديگر
در استفاده از غذا ، روغن آرگان نيز داراي خواص مختلفي است. داراي قدرت آنتي اكسيداني و كاهش دهنده چربي ها است. اين بدان معني است كه مي تواند سطح ليپيدها در خون و به ويژه سطوح LDL- كلسترول ("كلسترول بد") و تري گليسيريد را كاهش دهد.

بنابراين روغن آرگان مي تواند به مقابله با كلسترول بالا و چربي خون ، كه دو عامل خطرزاي اصلي قلبي عروقي هستند ، كمك كند.

راهنماي كامل بهترين روش پاكسازي صورت در ۷ مرحله

 

لوله آهنی

 قیمت لوله گالوانیزه

لوله های گالوانیزه چیست؟

 

لوله های گالوانیزه لوله های فولادی هستند که برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی در یک پوشش محافظ روی غوطه ور شده اند. لوله های گالوانیزه معمولاً در خانه هایی که قبل از 1960 ساخته شده بودند نصب می شد. هنگامی که اختراع شد ، لوله گالوانیزه جایگزینی برای لوله سربی برای خطوط آبرسانی بود. با این حال ، امروزه ما آموخته ایم که چندین دهه قرار گرفتن در معرض آب باعث خوردگی و زنگ زدگی لوله های گالوانیزه در داخل آن می شود.

لوله های گالوانیزه چگونه هستند؟

هنگام نصب ، لوله های گالوانیزه شبیه به رنگ نیکل هستند. اما با افزایش سن ، لوله گالوانیزه بسته به محیط ممکن است بسیار کدرتر ، روشن تر یا تیره تر به نظر برسد. ما همچنین خانه هایی را مشاهده کرده ایم که لوله های آب رنگ آمیزی شده اند ، بنابراین تشخیص آن در نگاه اول دشوار است.

https://www.tejarat-gram.com/price/Pipe

چگونه می توان تشخیص داد که لوله های گالوانیزه دارم؟

اگر نمی توانید با نگاه کردن به لوله های خود تشخیص دهید ، یک آزمایش سریع برای تشخیص گالوانیزه بودن آنها وجود دارد. به سادگی یک پیچ گوشتی سر تخت و یک آهنربای قوی بگیرید. کار را با یافتن خط لوله آب شروع کرده و قسمت بیرونی لوله را با پیچ گوشتی خراش دهید. نتایج خود را مقایسه کنید:

فولاد گالوانیزه
ناحیه خراشیده رنگ نقره ای خاکستری خواهد داشت.
آهنربای قوی به آن می چسبد.

آیا لوله های گالوانیزه حاوی سرب هستند؟

لوله های گالوانیزه نصب شده روی خطوط آب بین سالهای 1880 تا 1960 در روی مذاب و روی طبیعی فرو رفته بودند. روی که به طور طبیعی وجود دارد ناخالص است ، بنابراین این لوله ها با روی غوطه ور شدند که حاوی سرب و سایر ناخالصی ها نیز بود. پوشش روی باعث افزایش طول عمر لوله های فولادی شد ، اما مقدار کمی سرب و سایر موادی را که می تواند به طور بالقوه به ساکنان آسیب برساند ، اضافه کرد.

علاوه بر این ، اگر لوله های گالوانیزه شما تا به حال به لوله کشی سربی (از جمله خطوط سرویس) متصل شده باشند ، جای نگرانی بیشتری وجود دارد. خوردگی داخل لوله های فولادی گالوانیزه می تواند قطعات کوچکی از سرب را به دام انداخته باشد. حتی اگر لوله های سربی سالها پیش برداشته شده باشند ، لوله های فولادی گالوانیزه همچنان می توانند سرب به دام افتاده را به صورت دوره ای در جریان آب آزاد کنند. شیکاگو تا سال 1986 استفاده از لوله های سربی را برای خطوط خدمات متوقف نکرد و تخمین زده می شود که 400000 خط سرویس سربی هنوز در شیکاگو استفاده می شود.

تنها راه اطمینان از عدم انتقال سرب از لوله کشی به شیر آب در خانه ای خاص ، جایگزینی کامل لوله کشی گالوانیزه و خطوط سرویس سربی است.

لوله های گالوانیزه چه مشکلات دیگری می توانند ایجاد کنند؟

فشار آب پایین
با توجه به محدودیت خط ، خوردگی در لوله های گالوانیزه می تواند باعث کاهش فشار آب در سراسر خانه شما شود.

توزیع نامتعادل آب
اگر برخی از شیرهای آب شما فشار آب پایینی دارند ، اما برخی دیگر فشار آب ندارند ، این می تواند علامت لوله های گالوانیزه باشد. خوردگی می تواند به طور ناهموار ایجاد شود. همچنین ، بخشی از خط لوله گالوانیزه می تواند در خانه شما جایگزین شود ، اما نه در همه جا.

تغییر رنگ آب
لوله های گالوانیزه می توانند آهن را آزاد کرده و باعث تغییر رنگ شوند. نشانگر واضح این امر ، لکه قهوه ای روی سینک ظرفشویی است.

نشت
با توجه به زمان کافی ، لوله های گالوانیزه زنگ زده و باعث آسیب بیشتر به خانه شما می شوند.

نگاهی به نحوه ساخت و استانداردهای انواع تیرآهن
 
صفحه قبل 1 ... 4 5 6 7 8 9 صفحه بعد