x تبلیغات
saha3228

پودر آلومینیوم

 

 

پودر آلومینیوم در صورت تنفس مضر نیست و فقط باعث سوزش جزئی می شود. نقطه ذوب پودر آلومینیوم 660 درجه سانتی گراد است.


از پودر آلومینیوم در تولید انواع مواد منفجره و آتش بازی استفاده می شود. همچنین در تولید انواع خاصی از وسایل الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد. پودر آلومینیوم در بسیاری از رنگها و درزگیرها گنجانده شده است. برخی از محصولات طراحی شده برای حمل جریان الکتریکی ، مانند سلول های خورشیدی ، اغلب با استفاده از پودر آلومینیوم ساخته می شوند.

 


دیدنی ترین کاربردهای پودر آلومینیوم از توانایی آن برای ایجاد واکنشهای اکسیداسیون-کاهش گرمازایی فوق العاده استفاده می کند. آلومینیوم را می توان با یک اکسید فلز مخلوط کرد و پودر حاصله به طرز درخشانی می سوزد و در مدت زمان بسیار کوتاهی مقدار زیادی انرژی آزاد می کند. این واکنش شیمیایی برای تولید پودر فلاش استفاده شده است ، که در آن آلومینیوم و پرکلرات پتاسیم به شدت با هم واکنش می دهند و باعث ایجاد انفجار و فلاش می شوند. پودر اکسید آهن و پودر آلومینیوم ، هنگامی که مخلوط می شوند ، ترمیت ایجاد می کنند ، که مقدار زیادی نور و گرمای فوق العاده ای تولید می کند ، که در بسیاری از فرآیندهای صنعتی مفید است.

تجارت گرام ، مرجع خرید و فروش مواد معدنی

آتش بازی و مواد منفجره معمولاً از خواص پودر آلومینیوم استفاده می کنند. حمل مواد منفجره ساخته شده از آلومینیوم نسبت به انواع دیگر آسان تر است. آتش بازی مبتنی بر پودر آلومینیوم از رفتار بسیار پرانرژی اما قابل پیش بینی آن با مخلوط کردن ترکیبات آلومینیوم با سایر مواد شیمیایی برای ایجاد جلوه های دیدنی و متنوع استفاده می کند.

 


سوخت موشک اغلب از آلومینیوم ساخته می شود و بسیاری از سوختهای جامد موشک بر اساس واکنشهای شیمیایی مربوط به این فلز است. در واقع ، این نوع سوخت برای تغذیه تقویت کننده های موشک جامد برای شاتل فضایی استفاده شد. پودر آلومینیوم همچنین می تواند به عنوان یک افزودنی برای سوخت های موشک مایع باشد.

 


از پودر آلومینیوم می توان در متالورژی نیز استفاده کرد. برخی از آلیاژها با استفاده از آلومینیوم ، معمولاً با افزودن پودر به یک فلز مذاب ایجاد می شوند. در برخی موارد ، آلومینیوم پودری می تواند توسط تجهیزات مدرن با تکنولوژی بالا برای ساخت قطعات مستقیم به طور مستقیم استفاده شود.

 


تعداد زیادی از برنامه های الکترونیکی از پودر آلومینیوم استفاده می کنند. می توان روی آن اسپری کرد تا یک لایه رسانای نازک ایجاد شود. این امر یک انتخاب عالی برای ایجاد مسیرهای رسانا در انواع خاصی از وسایل الکتریکی تولید انبوه ، به ویژه سلولهای خورشیدی و برخی از انواع دیودهای ساطع کننده نور است.

 


پودر آلومینیوم نیز به بسیاری از رنگ ها اضافه می شود. می توان آن را برای ایجاد جلای فلزی بیشتر به رنگ های دیگر اضافه کرد یا به تنهایی می توان از آن استفاده کرد. آلومینیوم هنگامی که به رنگ اضافه شود می تواند ظاهر نقره ای چشمگیری ایجاد کند. آلومینیوم علاوه بر استفاده در رنگ ، می تواند نتایج قابل توجهی را در هنگام استفاده در لوازم آرایشی به همراه داشته باشد و برخی از انواع آرایش هایی که ظاهری فلزی دارند ، از ترکیبات آلومینیوم استفاده می کنند.

https://www.tinn.ir/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A7%D9%82%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%DB%8C-3/235778-

 

 

 

 

ریمل

 

ریمل

برجسته کردن لب یک عمل زیبایی است که می‌تواند لب‌هایی بزرگتر و حجیم‌تر به شما هدیه دهد! اگرچه امروزه بیشتر از جراحی یا تزریق ژل برای برجسته کردن لب‌ها استفاده می‌شود اما با برخی روش‌های ساده می‌توانید بدون تزریق و جراحی لب‌هایتان را در خانه برجسته کنید! می‌خواهید بدانید چگونه؟ با ما همراه باشید!

  • ۷ گام برای برجسته کردن لب با آرایش
  • ۴ روش طبیعی برای برجسته کردن لب در خانه!
  • برجسته کردن لب با یوگای صورت!

۷ گام برای برجسته کردن لب با آرایش

شاید اولین و احتمالاً ساده‌ترین راه برای برجسته کردن لب‌ها استفاده از آرایش باشد. با این روش با استفاده از چند لوازم‌آرایشی ساده، می‌توانید لب‌هایی برجسته و بزرگتر داشته باشید. آیا می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید؟ مراحل زیر را دنبال کنید:

شاید اولین و احتمالاً ساده‌ترین راه برای برجسته کردن لب‌ها استفاده از آرایش باشد اما با استفاده از دستورالعمل‌های خانگی و یوگای صورت نیز می‌توانید لب‌هایتان را برجسته کنید!

 

۱.قدم اول لب‌هایتان را لایه‌برداری کنید:

همان‌طوری که برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست، از اسکراب صورت استفاده می‌شود، برای لب‌ها نیز همین‌طور است! بنابراین اگر می‌خواهید لب‌هایی حجیم و بزرگتر داشته باشید با لایه‌برداری لب شروع کنید. می‌توانید از یکی از اسکراب­های صورتتان استفاده کنید یا معجونی از روغن زیتون و شکر قهوه‌ای تهیه‌کرده و لب‌هایتان را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه با آن ماساژ دهید تا پوسته‌های خشک روی لب‌ها از بین رفته و لب‌هایتان نرم و لطیف شود.

https://www.kajshop.com/cat/85

۲.در گام دوم لب‌هایتان را آبرسانی کنید:

لب‌هایی که به‌خوبی آبرسانی شده باشد به‌طور طبیعی حجیم و بزرگتر به نظر می‌رسد. هر زمانی از روز روی لب‌هایتان احساس خشکی کردید از بالم لب‌های مغذی استفاده کنید. جدا از این نوشیدن آب به‌اندازه کافی، برای هیدراته نگه‌داشتن بدن فراموش نشود. زمانی که بدن کم آب باشد لب‌ها خشک می‌شوند.

برجسته کردن لب با خط لب!

۳.در گام سوم خط لب بکشید:

برای اینکه لب‌هایتان بزرگتر دیده شوند باید کمی بالاتر از خط طبیعی لب خود، خط لب بکشید. برای شروع یک کانسیلر بردارید و روی لب‌هایتان بمالید. سپس یک خط لب خارج از خط طبیعی لب خود بکشید و درنهایت رژ لب بزنید. رنگ رژلبتان نیز تأثیر زیادی در بزرگتر دیده شدن لب‌هایتان دارد، رنگ‌های تیره مثل بنفش یا قهوه‌ای لب‌هایتان را نازک‌تر می‌کنند در عوض رژهایی با رنگ‌های روشن لب‌ها را بزرگتر نشان می‌دهند.

۴.مرحله چهارم برق لب بزنید:

این مرحله کوچک دوثانیه‌ای برای برجسته کردن لب‌ها ضروری است بنابراین آن را از دست ندهید. یک برق لب شفاف یا برق لبی همرنگ رژتان بردارید  آن را به مرکز، بالا و پایین لب‌هایتان بمالید. این محصول سبب انعکاس نور روی لب‌ها شده و کمک می‌کند تا لب‌ها برجسته به نظر برسند.

۵.در گام پنجم مقداری هایلایتر بزنید:

یک ترفند دیگر برای برجسته کردن لب، استفاده از هایلایتر روی خمیدگی‌ لب‌هاست. همچنین می‌توانید کمی برنزر مات را زیر لب پایین، دقیقاً بالای چانه بزنید تا لب‌ها بزرگتر به نظر برسند.

۶.مرحله ششم از رژهای حجیم­ کننده لب استفاده کنید:

برخی از خانم‌ها روی این محصولات برای برجسته کردن لب قسم می‌خورند! این محصولات دارای موادی هستند که باعث می‌شوند لب‌هایتان برای مدتی متورم شوند و این کار را با افزایش گردش خون در لب‌ها انجام می‌دهند.

۷.در مرحله آخر به لب‌هایتان بُعد بدهید!:

این ترفند، آخرین اما کوتاهترین ترفند آرایشی برای برجسته کردن لب‌هاست. تمام کاری که باید انجام دهید این است که سایه‌ای روشن‌تر از تناژ رنگی رژتان انتخاب کنید و آن را به وسط لب‌ها بزنید. این کار باعث می‌شود تا در عرض چند ثانیه لب‌هایتان حجیم و برجسته شود.

۴ روش طبیعی برای برجسته کردن لب در خانه!

اگر لب‌هایتان به‌طور طبیعی بزرگ و برجسته نیست ناراحت نباشید حجیم کردن لب آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید سخت نیست. با یکی از دستورالعمل‌های ساده زیر می‌توانید به‌طور طبیعی و بدون عمل جراحی و تزریق، لب‌هایتان را در خانه برجسته کنید:

برجسته کردن لب با روغن نعنا

۱.روغن نعنا:

این روغن نه‌تنها اثر تسکین‌دهندگی روی پوست دارد بلکه به‌عنوان یک حجم­دهنده طبیعی برای لب عمل می‌کند زیرا به بهبود گردش خون در لب‌ها کمک می‌کند. زمانی که روغن نعنا را به لب‌ها می‌مالید گردش خون در لب افزایش یافته و کمی تورم را مشاهده می‌کنید. اگر لب‌هایتان به دلیل استفاده از نعنا فلفلی، گلگون رنگ شد نگران نباشید این روغن طبیعی هیچ ضرری ندارد بلکه اثر خنک‌کنندگی بسیار خوبی روی لب‌ها دارد که ممکن است بیش از یک ساعت طول نکشد. می‌توانید مستقیماً این روغن را روی لب بمالید یا آن را با بالم لب موردعلاقه خود مخلوط کنید.

۲.عسل:

عسل نیز مانند نعنا فلفلی یک ماده طبیعی شگفت‌انگیز برای برجسته کردن لب است علاوه بر این سبب صورتی شدن رنگ لب‌ها می‌شود. اگر لب نرم، براق و برجسته می‌خواهید عسل می‌تواند به شما کمک کند. فقط یک قطره عسل برای مرطوب شدن لب‌ها کافی است؛ آبرسانی برای برجسته دیده شدن لب‌ها بسیار ضروری است.

۳.دارچین:

از دیگر مواد طبیعی‌ای که می‌توانید برای برجسته کردن لب در خانه استفاده کنید، روغن دارچین است. روغن دارچین به بهبود گردش خون در لب‌ها کمک می‌کند و باع می‌شود که لب‌هایتان بزرگتر و برجسته‌تر دیده شود. کافی است یک یا دو قطره روغن دارچین را با بالم لب خود مخلوط کنید و آن را به لب‌ها بمالید. اگر روغن دارچین در دسترس ندارید می‌توانید از مخلوط پودر دارچین با مقدار کمی روغن زیتون یا روغن بادام استفاده کنید. این مخلوط را روی لب‌ها بمالید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند، سپس لب‌هایتان را بشویید. ممکن است ابتدا کمی احساس سوزش یا خارش کنید که بعد از چند دقیقه از بین می‌رود. دارچین یک ماده تحریک‌کننده طبیعی است که کمک می‌کند تا لب‌هایتان لطیف، نرم و برجسته شود.

۴.روغن فلفل کاین:

این روغن در برجسته کردن لب‌ها بسیار عالی عمل می‌کند و مشابه روغن‌های اساسی دیگر با تحریک مویرگ‌ها و درنتیجه افزایش گردش خون کار می‌کند. برای بهره‌مندی از این محصول، حدود دو قطره از این روغن را به بالم لب خود اضافه کنید و از آن به‌عنوان براق‌کننده لب استفاده کنید. حتی می‌توانید کمی آب به این روغن اضافه کنید و هرزمانی که می‌خواهید لب‌هایتان برجسته‌تر دیده شود، آن را به لب‌هایتان بمالید. روش سوم استفاده از این روغن، ترکیب آن با روغن نارگیل خام و کره کاکائو است. می‌توانید مقداری روغن نارگیل خام و کره کاکائو را با دو قطره روغن فلفل مخلوط کنید و از آن به‌عنوان حجم­دهنده طبیعی لب استفاده کنید.

برجسته کردن لب با یوگای صورت!

برجسته کردن لب‌ با یوگای صورت

یک روش ساده دیگر برای برجسته کردن لب‌ها، ورزش است! با یوگای صورت به‌سادگی و بدون جراحی و تزریق می‌توانید لب‌هایتان را در خانه برجسته کنید. این تمرینات سادۀ صورت نتایج طولانی‌مدتی را ارائه می‌دهند. همچنین باعث بهبود عضلات صورت و درنتیجه کاهش علائم پیری می‌شوند. می‌توانید در هرزمانی از روز آن را انجام دهید.

  • سوت بزنید:

بله درست خوانده‌اید، اولین ورزش برای برجسته کردن لب‌ها به‌سادگی سوت زدن است! عمل سوت زدن باعث تقویت عضلات صورت و لب می‌شود. انجام منظم این حرکت در طول روز باعث افزایش حجم لب و برجسته شدن آن می‌شود. در حین سوت زدن باید کمی احساس کشش در اطراف دهان داشته باشید؛ درواقع احساس کشش نشان می‌دهد که شما این حرکت را به‌درستی انجام می‌دهید.

  • لب‌هایتان را غنچه کنید:

بوسیدن راه دیگری برای برجسته کردن لب‌هاست. خب ما از شما نمی‌خواهیم کسی را ببوسید بلکه می‌خواهیم لب‌هایتان را مانند زمانی که می‌خواهید کسی را ببوسید غنچه کنید! برای ۱۰ تا ۱۵ ثانیه لب‌ها را در این وضعیت نگه دارید و سپس رها کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر باید این حرکت را ۳ بار در روز و هر بار ۱۰  مرتبه تکرار کنید.

یک روش دیگر برای برجسته کردن لب، ماساژ دادن لب‌هاست. همان‌طوری که ماساژ پوست به کاهش استرس و درخشش پوستتان کمک می‌کند، ماساژ لب نیز می‌تواند در برجسته دیده شدن آن مؤثر باشد! بنابراین اگر لب‌های برجسته می‌خواهید یا می‌خواهید لب‌های ترک‌خورده خود را درمان کنید مقداری روغن نارگیل، روغن زیتون یا روغن بادام روی لب‌ها بمالید و به‌آرامی آن را برای حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه ماساژ دهید. پس‌ازآن اجازه دهید روغن روی لب‌هایتان بماند تا جذب شود. ماساژ دادن نه‌تنها به برجسته کردن لب کمک می‌کند بلکه سبب نرمی و براق شدن لب‌ها می‌شود.

https://www.zibamoon.com/Detail/19437/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%da%a9%d8%b1%d9%85-%d8%af%d9%88%d8%b1-%da%86%d8%b4%d9%85-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa
  •  

 

رژ لب

برجسته کردن لب یک عمل زیبایی است که می‌تواند لب‌هایی بزرگتر و حجیم‌تر به شما هدیه دهد! اگرچه امروزه بیشتر از جراحی یا تزریق ژل برای برجسته کردن لب‌ها استفاده می‌شود اما با برخی روش‌های ساده می‌توانید بدون تزریق و جراحی لب‌هایتان را در خانه برجسته کنید! می‌خواهید بدانید چگونه؟ با ما همراه باشید!

  • ۷ گام برای برجسته کردن لب با آرایش
  • ۴ روش طبیعی برای برجسته کردن لب در خانه!
  • برجسته کردن لب با یوگای صورت!

۷ گام برای برجسته کردن لب با آرایش

شاید اولین و احتمالاً ساده‌ترین راه برای برجسته کردن لب‌ها استفاده از آرایش باشد. با این روش با استفاده از چند لوازم‌آرایشی ساده، می‌توانید لب‌هایی برجسته و بزرگتر داشته باشید. آیا می‌خواهید بدانید که چگونه می‌توانید این کار را انجام دهید؟ مراحل زیر را دنبال کنید:

شاید اولین و احتمالاً ساده‌ترین راه برای برجسته کردن لب‌ها استفاده از آرایش باشد اما با استفاده از دستورالعمل‌های خانگی و یوگای صورت نیز می‌توانید لب‌هایتان را برجسته کنید!

 

۱.قدم اول لب‌هایتان را لایه‌برداری کنید:

همان‌طوری که برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست، از اسکراب صورت استفاده می‌شود، برای لب‌ها نیز همین‌طور است! بنابراین اگر می‌خواهید لب‌هایی حجیم و بزرگتر داشته باشید با لایه‌برداری لب شروع کنید. می‌توانید از یکی از اسکراب­های صورتتان استفاده کنید یا معجونی از روغن زیتون و شکر قهوه‌ای تهیه‌کرده و لب‌هایتان را به مدت ۱ تا ۲ دقیقه با آن ماساژ دهید تا پوسته‌های خشک روی لب‌ها از بین رفته و لب‌هایتان نرم و لطیف شود.

https://www.kajshop.com/cat/85

۲.در گام دوم لب‌هایتان را آبرسانی کنید:

لب‌هایی که به‌خوبی آبرسانی شده باشد به‌طور طبیعی حجیم و بزرگتر به نظر می‌رسد. هر زمانی از روز روی لب‌هایتان احساس خشکی کردید از بالم لب‌های مغذی استفاده کنید. جدا از این نوشیدن آب به‌اندازه کافی، برای هیدراته نگه‌داشتن بدن فراموش نشود. زمانی که بدن کم آب باشد لب‌ها خشک می‌شوند.

برجسته کردن لب با خط لب!

۳.در گام سوم خط لب بکشید:

برای اینکه لب‌هایتان بزرگتر دیده شوند باید کمی بالاتر از خط طبیعی لب خود، خط لب بکشید. برای شروع یک کانسیلر بردارید و روی لب‌هایتان بمالید. سپس یک خط لب خارج از خط طبیعی لب خود بکشید و درنهایت رژ لب بزنید. رنگ رژلبتان نیز تأثیر زیادی در بزرگتر دیده شدن لب‌هایتان دارد، رنگ‌های تیره مثل بنفش یا قهوه‌ای لب‌هایتان را نازک‌تر می‌کنند در عوض رژهایی با رنگ‌های روشن لب‌ها را بزرگتر نشان می‌دهند.

۴.مرحله چهارم برق لب بزنید:

این مرحله کوچک دوثانیه‌ای برای برجسته کردن لب‌ها ضروری است بنابراین آن را از دست ندهید. یک برق لب شفاف یا برق لبی همرنگ رژتان بردارید  آن را به مرکز، بالا و پایین لب‌هایتان بمالید. این محصول سبب انعکاس نور روی لب‌ها شده و کمک می‌کند تا لب‌ها برجسته به نظر برسند.

۵.در گام پنجم مقداری هایلایتر بزنید:

یک ترفند دیگر برای برجسته کردن لب، استفاده از هایلایتر روی خمیدگی‌ لب‌هاست. همچنین می‌توانید کمی برنزر مات را زیر لب پایین، دقیقاً بالای چانه بزنید تا لب‌ها بزرگتر به نظر برسند.

۶.مرحله ششم از رژهای حجیم­ کننده لب استفاده کنید:

برخی از خانم‌ها روی این محصولات برای برجسته کردن لب قسم می‌خورند! این محصولات دارای موادی هستند که باعث می‌شوند لب‌هایتان برای مدتی متورم شوند و این کار را با افزایش گردش خون در لب‌ها انجام می‌دهند.

۷.در مرحله آخر به لب‌هایتان بُعد بدهید!:

این ترفند، آخرین اما کوتاهترین ترفند آرایشی برای برجسته کردن لب‌هاست. تمام کاری که باید انجام دهید این است که سایه‌ای روشن‌تر از تناژ رنگی رژتان انتخاب کنید و آن را به وسط لب‌ها بزنید. این کار باعث می‌شود تا در عرض چند ثانیه لب‌هایتان حجیم و برجسته شود.

۴ روش طبیعی برای برجسته کردن لب در خانه!

اگر لب‌هایتان به‌طور طبیعی بزرگ و برجسته نیست ناراحت نباشید حجیم کردن لب آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید سخت نیست. با یکی از دستورالعمل‌های ساده زیر می‌توانید به‌طور طبیعی و بدون عمل جراحی و تزریق، لب‌هایتان را در خانه برجسته کنید:

برجسته کردن لب با روغن نعنا

۱.روغن نعنا:

این روغن نه‌تنها اثر تسکین‌دهندگی روی پوست دارد بلکه به‌عنوان یک حجم­دهنده طبیعی برای لب عمل می‌کند زیرا به بهبود گردش خون در لب‌ها کمک می‌کند. زمانی که روغن نعنا را به لب‌ها می‌مالید گردش خون در لب افزایش یافته و کمی تورم را مشاهده می‌کنید. اگر لب‌هایتان به دلیل استفاده از نعنا فلفلی، گلگون رنگ شد نگران نباشید این روغن طبیعی هیچ ضرری ندارد بلکه اثر خنک‌کنندگی بسیار خوبی روی لب‌ها دارد که ممکن است بیش از یک ساعت طول نکشد. می‌توانید مستقیماً این روغن را روی لب بمالید یا آن را با بالم لب موردعلاقه خود مخلوط کنید.

۲.عسل:

عسل نیز مانند نعنا فلفلی یک ماده طبیعی شگفت‌انگیز برای برجسته کردن لب است علاوه بر این سبب صورتی شدن رنگ لب‌ها می‌شود. اگر لب نرم، براق و برجسته می‌خواهید عسل می‌تواند به شما کمک کند. فقط یک قطره عسل برای مرطوب شدن لب‌ها کافی است؛ آبرسانی برای برجسته دیده شدن لب‌ها بسیار ضروری است.

۳.دارچین:

از دیگر مواد طبیعی‌ای که می‌توانید برای برجسته کردن لب در خانه استفاده کنید، روغن دارچین است. روغن دارچین به بهبود گردش خون در لب‌ها کمک می‌کند و باع می‌شود که لب‌هایتان بزرگتر و برجسته‌تر دیده شود. کافی است یک یا دو قطره روغن دارچین را با بالم لب خود مخلوط کنید و آن را به لب‌ها بمالید. اگر روغن دارچین در دسترس ندارید می‌توانید از مخلوط پودر دارچین با مقدار کمی روغن زیتون یا روغن بادام استفاده کنید. این مخلوط را روی لب‌ها بمالید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند، سپس لب‌هایتان را بشویید. ممکن است ابتدا کمی احساس سوزش یا خارش کنید که بعد از چند دقیقه از بین می‌رود. دارچین یک ماده تحریک‌کننده طبیعی است که کمک می‌کند تا لب‌هایتان لطیف، نرم و برجسته شود.

۴.روغن فلفل کاین:

این روغن در برجسته کردن لب‌ها بسیار عالی عمل می‌کند و مشابه روغن‌های اساسی دیگر با تحریک مویرگ‌ها و درنتیجه افزایش گردش خون کار می‌کند. برای بهره‌مندی از این محصول، حدود دو قطره از این روغن را به بالم لب خود اضافه کنید و از آن به‌عنوان براق‌کننده لب استفاده کنید. حتی می‌توانید کمی آب به این روغن اضافه کنید و هرزمانی که می‌خواهید لب‌هایتان برجسته‌تر دیده شود، آن را به لب‌هایتان بمالید. روش سوم استفاده از این روغن، ترکیب آن با روغن نارگیل خام و کره کاکائو است. می‌توانید مقداری روغن نارگیل خام و کره کاکائو را با دو قطره روغن فلفل مخلوط کنید و از آن به‌عنوان حجم­دهنده طبیعی لب استفاده کنید.

برجسته کردن لب با یوگای صورت!

برجسته کردن لب‌ با یوگای صورت

یک روش ساده دیگر برای برجسته کردن لب‌ها، ورزش است! با یوگای صورت به‌سادگی و بدون جراحی و تزریق می‌توانید لب‌هایتان را در خانه برجسته کنید. این تمرینات سادۀ صورت نتایج طولانی‌مدتی را ارائه می‌دهند. همچنین باعث بهبود عضلات صورت و درنتیجه کاهش علائم پیری می‌شوند. می‌توانید در هرزمانی از روز آن را انجام دهید.

  • سوت بزنید:

بله درست خوانده‌اید، اولین ورزش برای برجسته کردن لب‌ها به‌سادگی سوت زدن است! عمل سوت زدن باعث تقویت عضلات صورت و لب می‌شود. انجام منظم این حرکت در طول روز باعث افزایش حجم لب و برجسته شدن آن می‌شود. در حین سوت زدن باید کمی احساس کشش در اطراف دهان داشته باشید؛ درواقع احساس کشش نشان می‌دهد که شما این حرکت را به‌درستی انجام می‌دهید.

  • لب‌هایتان را غنچه کنید:

بوسیدن راه دیگری برای برجسته کردن لب‌هاست. خب ما از شما نمی‌خواهیم کسی را ببوسید بلکه می‌خواهیم لب‌هایتان را مانند زمانی که می‌خواهید کسی را ببوسید غنچه کنید! برای ۱۰ تا ۱۵ ثانیه لب‌ها را در این وضعیت نگه دارید و سپس رها کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر باید این حرکت را ۳ بار در روز و هر بار ۱۰  مرتبه تکرار کنید.

یک روش دیگر برای برجسته کردن لب، ماساژ دادن لب‌هاست. همان‌طوری که ماساژ پوست به کاهش استرس و درخشش پوستتان کمک می‌کند، ماساژ لب نیز می‌تواند در برجسته دیده شدن آن مؤثر باشد! بنابراین اگر لب‌های برجسته می‌خواهید یا می‌خواهید لب‌های ترک‌خورده خود را درمان کنید مقداری روغن نارگیل، روغن زیتون یا روغن بادام روی لب‌ها بمالید و به‌آرامی آن را برای حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه ماساژ دهید. پس‌ازآن اجازه دهید روغن روی لب‌هایتان بماند تا جذب شود. ماساژ دادن نه‌تنها به برجسته کردن لب کمک می‌کند بلکه سبب نرمی و براق شدن لب‌ها می‌شود.

https://www.zibamoon.com/Detail/19437/%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%da%a9%d8%b1%d9%85-%d8%af%d9%88%d8%b1-%da%86%d8%b4%d9%85-%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa
  •  

فرایند تولید ورق نورد سرد

 ورق سیاه چیست و چه مزایا و معایبی دارد ؟ | آهن یکتا

 

 

فرایند تولید ورق نورد سرد

 

 

 

 

 

در صنعت ورق آلومینیوم ، صفحات آلومینیومی به چند دسته طبقه بندی می شوند. با توجه به فرآیند تولید ، ورق آلومینیوم را می توان به ورق آلومینیوم نورد سرد و ورق آلومینیوم نورد گرم طبقه بندی کرد.

تفاوت بین ورق آلومینیوم نورد سرد و ورق آلومینیوم نورد گرم عمدتاً به دلیل تفاوت در فرایند تولید است: آلومینیوم نورد سرد توسط دستگاه ریخته گری به رول ریخته گری پردازش می شود و توسط آسیاب نورد سرد پردازش می شود.

فرایند تولید آلومینیوم نورد گرم

آلومینیوم نورد گرم با قالب شمش آلومینیوم گرم می شود ، در دمای بالا ذوب می شود و به یک اسلب ریخته می شود ، که پس از خرد شدن و پختن توسط همگن شدن توسط یک نورد گرم نورد می شود.

تفاوت آلومینیوم نورد سرد و آلومینیوم نورد گرم

1. قیمت. ورق آلومینیوم چند لایه سرد ساده و ارزان تر از ورق آلومینیوم نورد گرم است.

 

2. عرضه بیلت متفاوت است. آنها از نظر تامین بیلت متفاوت هستند. مواد نورد گرم به این معنی است که شمش آلومینیوم ذوب شده و در یک اسلب ریخته می شود ، سطح آسیاب به طور مساوی آنیل می شود و به صورت گرم در یک نوار قرار می گیرد.

 

برای آلومینیوم نورد سرد ، پس از ذوب شمش آلومینیوم ، توسط یک کاستور به یک نوار نورد می شود. در مقایسه با مواد نورد گرم ، بازده تولید بالا است ، اما عیوب مانند جداسازی ترکیب و اجزای حل آسان نیست و کیفیت آن به خوبی نورد گرم نیست.

 

3. فرآیند تولید متفاوت است: نورد سرد توسط دستگاه ریخته گری به رول ریخته گری (ضخامت 8 میلی متر) پردازش می شود ، سپس توسط آسیاب نورد سرد پردازش می شود. نورد گرم با گرم کردن شمش آلومینیوم (با ضخامت 400-500 میلی متر) و نورد آن در دمای بالا با استفاده از یک نورد گرم انجام می شود.

 

4. عملکرد متفاوت آلومینیوم نورد گرم دارای کیفیت سطح خوب ، خواص مکانیکی و شکل پذیری بالا و همچنین اثر اکسیداسیون خوب است.

 

5. تفاوت بین محصولات نهایی. به طور کلی ، میزان افزایش طول عمر محصولات نورد سرد کمتر از محصولات نهایی نورد گرم است. در حالت ریخته گری یا محصولات نورد گرم ، سطح محصول نورد گرم به طور کلی روشن تر است.

مشخصات و کاربردهای آلومینیوم نورد سرد و آلومینیوم نورد گرم

 

https://www.tejarat-gram.com/price/steel-sheet
با توجه به فرایند تولید متفاوت ، عملکرد صفحه آلومینیوم نورد سرد و ورق آلومینیوم نورد گرم متفاوت است: سطح صفحه آلومینیوم نورد گرم خوب است ، خواص مکانیکی و خاصیت طویل شدن قوی است ، اثر اکسیداسیون خوب

ورق های آلومینیومی نورد سرد در دمای اتاق با ورق های آلومینیومی نورد گرم تصفیه می شوند و به طور مداوم در اثر نورد گرم تغییر شکل می دهند. خواص مکانیکی آن نسبتاً ضعیف و سختی آن بسیار زیاد است ، بنابراین صفحه آلومینیوم نورد سرد عمدتا در قالب ها استفاده می شود. ورق آلومینیوم نورد گرم بیشتر برای کشیدن و خم شدن عمیق مناسب است ، بنابراین برای پردازش عمیق مناسب است.

چگونه می توان آلومینیوم نورد سرد و آلومینیوم نورد گرم را تشخیص داد؟

اول از همه ، می توان با بازرسی بصری قضاوت کرد. معمولاً سطح ورق آلومینیوم نورد گرم روشن تر است. دوم ، می توان طول کشیدن را آزمایش کرد. به طور کلی ، طول ورق آلومینیوم نورد گرم بیشتر از صفحه آلومینیوم نورد سرد است. همچنین ، از طریق تصویر شفاف و واضح قابل مشاهده است. تفاوت در این است که نورد گرم یک ساختار فرآوری شده است که بیش از 90 درصد دچار تغییر شکل داغ شده است و در حین نورد گرم مجدداً تبلور مجدد می شود. بنابراین دانه نوار خوب است و خواص یکنواخت است ، در حالی که لایه میانی نوار زخم لایه سرد دارای ساختار قالب گیری شده است که در آن یک کریستال ستونی به شکل پر توزیع شده است.

https://www.topnaz.com/%d8%aa%db%8c%d8%b1%d8%a2%d9%87%d9%86-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af-%d8%a2%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%86%e2%80%8c%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c/

 

رژ لب

 

 

 ​ 

آیا میدانستید؟ مصرف کننده رژ لب در طول عمر خود حداکثر 2 کیلوگرم از آن را مصرف می کند. چهره ای که این سال را ایجاد می کند: این لوله کوچک رنگی از چه چیزی ساخته شده است؟ رژ لب به طور سنتی از اجزای طبیعی ساخته شده است ، امروزه از مواد شیمیایی و مصنوعی استفاده می کند.
ترکیب رژ لب روزمرهبا اتحاد به اغوا کننده ، لوله کوچکی که هر روز در کیف دستی خود حمل می کنید یک کلاسیک آرایشی عالی است. اما پشت رنگهای زیباش چه چیزی نهفته است؟ با فروش بیش از 900 میلیون لوله در سال ، این سوال به طور مرتب مورد بحث قرار می گیرد! اگر عادت دارید از رژ لب های سوپرمارکت های معمولی ، عطاری ها یا حتی داروخانه ها استفاده کنید ، یعنی غیر ارگانیک ، در اینجا چیزی است که روی لب خود استفاده می کنید:
• موم ها را طوری تنظیم کنید که چوب جامد باقی بماند ، اما می توان آن را روی لب ها نیز بمالید. موم زنبور (حیوان) ، جوجوبا (سبزی) یا سیلیکون (مصنوعی) به طور سنتی استفاده می شود.
• روغن هایی که باعث درخشش محصول و پخش رنگدانه ها می شوند. در بهترین حالت ممکن است روغن کرچک یا روغن پارافین باشد که بسیار مضرتر است.
• مواد نگهدارنده برای جلوگیری از میکروب ها. اغلب اینها پارابن هایی هستند که برای متابولیسم مضر شناخته می شوند.
• چربی برای صاف شدن محصول. ما به ویژه به الکل چرب یا تری گلیسیرید فکر می کنیم. از مصرف روغن جگر کوسه ، معروف به اسکالن خودداری کنید!
• ویتامین C و E ؛
• فیلتر خورشیدی مصنوعی (برای مثال اکسید روی) ؛
رنگها (اکسید آهن ، فسفات منگنز و غیره).
ترکیب رژ لب ارگانیکاگر نگه داشتن رژ لب ارگانیک اهمیت کمتری دارد و رنگهای کمتری در دسترس است ، برای سلامتی ما جالب است. ترکیب آن شامل هیچ ماده ای نیست که برای بدن ما مضر باشد. معمولاً شامل موارد زیر است:
• موم گیاهی ، مانند موم زنبور عسل ، برای قوی نگه داشتن رژ لب و استفاده آسان از آن.
• روغن گیاهی ، مانند جوجوبا ، برای مرطوب کردن لب ها.
• یک محصول تغذیه کننده طبیعی مانند شیا.
• روغنهای ضروری برای بو ؛
• رنگدانه های معدنی برای رنگ ؛
یک رژ لب ارگانیک واقعی حاوی مواد نگهدارنده ، رنگ ، پارابن و حتی کمتر مواد با منشاء حیوانی نیست.
رژ لب ، مراقب مواد نگهدارنده باشیدقبل از خرید رژ لب جدید ، کل آرایش را بخوانید. اگر اثری از فنوکسی اتانول یا پارابن پیدا کردید ، مراقب باشید. این مواد نگهدارنده قوی اغلب باعث ایجاد حساسیت می شوند. این آنتی باکتریال های مصنوعی در واقع ضعیف توسط پوست تحمل می شوند. محصولات حاوی مواد نگهدارنده طبیعی خطرات آلرژیک کمتری دارند.
رژ لب های سربیآیا مستعد میگرن ، معده درد یا خستگی شدید هستید؟ آیا پزشک شما هیچ علتی برای این علائم نمی تواند پیدا کند؟ برحذر بودن! رژ لب شما می تواند مقصر باشد. مدتهاست ثابت شده است که برخی لوله ها حاوی سرب هستند ، فلزی سنگین که برای بدن بسیار مضر است. برای اینکه ببینید چوب معمولی شما حاوی سرب است ، کافی است کمی روی دست خود بمالید ، مواد را با انگشتر طلا بکشید و مشاهده کنید: اگر رژ لب سیاه شد ، سرب به ترکیب آن وارد می شود!
رژ مایع چیست؟رژ لب مایع ، مانند رژ لب انگور ، لب ها را در مدت زمان طولانی رنگ می کند ، همه سایه ها وجود دارند ، اما همه آنها نیز تکمیل می شوند: مات ، براق ، ساتن ، مخمل ، متالیک و غیره. تنها تفاوت آن در بافت است ، زیرا مایع است ، در یک لوله براق با نوک پوشیده از فوم قرار می گیرد تا خط لب را آسان کند. این محصول رنگدانه بالایی دارد و بسته به فرمولاسیون و اثر انتخابی ، ضخامت کم و بیش دارد. بنابراین ، ایجاد یک لایه سطحی روی لب ، رنگی و یکنواخت مطرح است.
تفاوت رژ لب و براق در چیست؟همانطور که قبلاً مشاهده شد ، تفاوت با رژ لب چوبی در بسته بندی نهفته است ، اما هنوز ویژگی هایی در فرمول مایع وجود دارد که ما در انگور نمی شناسیم. رژ لب مایع دارای بافت ذوب کننده و کرمی است که خشک می شود و روی لب ها فراموش می شود. وقتی خشک می شود ، خیلی بیشتر از رژ لب کلاسیک حالت می گیرد و ماندگاری بیشتری دارد. بر خلاف براق ، رژ مایع بسیار رنگدانه است و بر خلاف سطح براق و براق براق ، پوشش کامل را امکان پذیر می کند.
چرا چنین موفقیتی؟رژ لب مایع بسیار راحت است ، دارای نگه داشتن عالی است و با رنگدانه خود ظاهر را می پوشاند. بسته بندی آن کاربردی است زیرا نوک فوم به راحتی خط لب را ترسیم می کند. این بسیار مرسوم است ، و مات نوآورانه از آنجا که آنها انتقال رایگان! آنها همچنین با قیمت های بسیار پایین یافت می شوند.

-لایه برداری پوست چیست و برای لایه برداری پوست چه کنیم

کرم پودر

  

 

بیشتر افراد تصور می‌کنند نمی‌توانند بدون استفاده از کرم پودر و کانسیلر زندگی کنند، البته این باور دلیلی بر زشت بودن آنها نیست. این محصولات آرایشی کمک می‌کنند تا شاداب‌تر به نظر برسند.

احتمالاً وقتی روبه روی آینه لکه‌های تیره را روی صورت خود می‌بینید، ترجیح می‌دهید مردم آنها را نبینند. به همین دلیل، از انواع کرم پودر و کانسیلر مناسب برای پنهان کردن آنها استفاده می‌کنید. اما پس از مصرف کرم پودر و کانسیلر، داشتن صورتی بی‌عیب و نقص ساده نیست و برای رسیدن به چنین هدفی باید مهارت‌های استفاده از آنها را نیز فرا بگیرید.

برای خرید بهترین کرم پودر کلیک کنید.

استفاده از کرم پودر و کانسیلر

همچنین به جای کرم پودر، می‌توانید از کرم ضد آفتاب رنگی استفاده کنید. این نوع محصولات علاوه بر محافظت از پوست در برابر اشعه فرابنفش خورشید، پوششی روی پوست ایجاد می‌کنند که مانند کرم پودر سبک عمل می‌کند. برای افرادی که در استفاده از کرم پودر مبتدی هستند و روش استفاده از آنها را به خوبی نمی‌شناسند، استفاده از ضد آفتاب رنگی (به دلیل استفاده‌ی راحت) راه حل مناسبی است.

برای داشتن یک آرایش زیبا به این 12 اشتباه بسیار رایج در استفاده از کرم پودر دقت کنید. خوشبختانه، پرهیز از آنها کار زیاد سختی نیست. فقط به کمی اطلاعات نیاز دارید که ما آن را در اختیار شما گذاشته‌ایم.

1- کانسیلر را قبل از کرم پودر استفاده می‌کنید.

اول باید کانسیلر بزنید یا کرم پودر؟ در واقع، قبل از مصرف کانسیلر، نخست باید کرم پودر مناسب پوستتان را بزنید. بیشتر افراد اول کانسیلر می‌زنند و بعد کرم پودر، این اشتباه یکی از رایج‌ترین اشتباهات آرایشی است.

استفاده از کرم پودر قبل از زدن کانسیلر

باید بدانید که این محصولات آرایشی قرار است چه کاری برای شما انجام دهند. کرم پودر برای زیرسازی و پایه‌ی آرایش استفاده می‌شود تا به اصطلاح پوستی صاف و یکدست داشته باشید. کانسیلر نیز لکه‌هایی را که هنوز قابل مشاهده هستند، می‌پوشاند و آرایش پوست را اصلاح می‌کند.

2- پوست خود را برای استفاده از کرم پودر و کانسیلر آماده نمی‌کنید.

نباید انتظار داشته باشید بدون آماده سازی پوست، کرم پودر و کانسیلر روی صورتتان دوام بیاورد. منظور ما از آماده سازی پوست، همان مراقبت‌های روزانه‌ی پوست است. مراقبت‌های روزانه در طولانی مدت باعث می‌شوند آرایش بهتر روی صورتتان بنشیند و مدت طولانی‌تری باقی بماند.

پوست خود را برای استفاده از کرم پودر و کانسیلر آماده کنید

برای آماده سازی پوست باید دو بار در روز (صبح و شب) صورت خود را بشویید. همیشه بعد از شستشوی صورت خود از کرم مرطوب کننده‌ مخصوص صورت استفاده کنید. همچنین، برای لایه برداری دو بار در هفته، اسکراب صورت را به کار ببرید تا سلول های مرده‌ی پوستتان از بین برود. در واقع، پوست سالم، پوستی تمیز و مرطوب است. کرم پودر و کانسیلر پوست سالم را بهتر پوشش می‌دهد.

3- از پرایمر استفاده نمی‌کنید.

یادتان باشد زیرسازی آرایش کاری متفاوت از آماده سازی پوست است. بعد از اینکه پوست خود را با کرم مرطوب کننده، مرطوب کردید باید پیش از استفاده از کرم پودر، پرایمر بزنید. اگر کرم پودر روی صورتتان می‌ماسد به این دلیل است که قبل از شروع آرایش از پرایمر استفاده نکرده‌اید.

استفاده از پرایمر قبل استفاده از کرم پودر

یادتان باشد زیرسازی آرایش کاری متفاوت از آماده سازی پوست است. بعد از اینکه پوست خود را مرطوب کردید باید پیش از استفاده از کرم پودر، پرایمر بزنید. اگر کرم پودر روی صورتتان می‌ماسد به این دلیل است که قبل از شروع آرایش از پرایمر استفاده نکرده‌اید.

پرایمر کمک می‌کند قبل از آرایش، پوستی صاف و یکدست داشته باشید. علاوه بر این، بهتر است از پرایمری مناسب با پوست خود استفاده کنید. اگر پوستتان خشک و کدر است، از پرایمرهای درخشان کننده استفاده کنید. چنانچه پوستتان چرب است، پرایمرهای مات کننده را به کار ببرید. به ما اعتماد کنید، این کارها واقعاً مؤثرند و کمک می‌کنند راحت‌تر آرایش کنید و آرایشتان ماندگارتر شود.

4- از کانسیلرهای تصحیح کننده‌ی رنگ استفاده نمی‌کنید.

استفاده نکردن از کانسیلرهای رنگی یا فن اصلاح رنگ یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی است که در هنگام مصرف کانسیلر انجام می‌دهید.

استفاده از کرم پودر و کانسیلرهای تصحیح کننده پوست

اگر هنگام بیدار شدن از خواب زیر چشم‌هایتان حلقه‌های سیاهی ایجاد شده است، برای از بین بردن آن از کانسیلر هلویی استفاده کنید. رنگ هلویی برای زیر چشم مناسب است. به همین ترتیب، کانسیلر زرد برای پوشاندن تغییر رنگ پوست، کانسیلر سبز برای پوشاندن نقاط قرمز صورت و کانسیلر بنفش برای روشن‌تر کردن و از بین بردن زردی و کدری پوست استفاده می‌شود.

5- از فرمولاسیون مناسب نوع پوست خود استفاده نمی‌کنید.

احتمالاً اگر موهایتان چرب است، هیچ گاه از شامپوی مخصوص موهای خشک استفاده نمی‌کنید. همین موضوع را باید دقیقاً هنگام استفاده از کرم پودر خود نیز رعایت کنید.

استفاده از کرم پودر و کانسیلر مناسب پوست خود

اگر پوستتان خشک است کرم پودری را به کار ببرید که آن را درخشان کند. از طرف دیگر، اگر پوستتان چرب است، به دنبال کرم پودری مات کننده باشید. در هنگام خرید کانسیلر نیز موارد گفته شده را رعایت کنید.

6- هنگام آرایش کردن از نور مناسب استفاده نمی‌کنید.

کرم پودر و کانسیلر در زیر نور روشن دستشویی یا آینه‌ی میز آرایش اتاقتان ممکن است خیلی مناسب به نظر برسد، اما آیا در نور طبیعی نیز به همان اندازه عالی است؟ بنابراین، بهتر است بعد از مصرف کرم پودر و کانسیلر از اتاق بیرون بروید و ببینید رنگ پوستتان مناسب است یا خیر؟

هنگام استفاده از کرم پودر و آرایش کردن سعی کنید از نور مناسب استفاده کنید.

7- از پَد اسفنجی تخم مرغی شکل (بِلِندر آرایشی) به شکل صحیح استفاده نمی‌کنید.

هیچ کس دلش نمی‌خواهد خط کرم پودر روی صورتش مشخص باشد. اگر به موقع متوجه این خطوط نشوید با خشک شدن آرایش اوضاع از این هم بدتر می‌شود.

هنگام استفاده از کرم پودر، از بِلِندر های آرایشی استفاده کنید

تکه تکه شدن کرم پودر روی صورت اصلاً موضوع خوشایندی نیست. به همین دلیل توصیه می‌کنیم هنگام استفاده از کرم پودر، از بِلِندر های آرایشی (پَد اسفنجی تخم مرغی شکل) برای پخش کردن صحیح کرم پودر استفاده کنید تا پوستی صاف و یکدست داشته باشید.

8- از کانسیلرهای بسیار روشن استفاده می‌کنید.

هنگام انتخاب کانسیلر این تصور وجود دارد که باید از کانسیلری که چند درجه روشن‌تر از رنگ پوستتان است، استفاده کنید، در حالی که این تصور غلط است.

بغد استفاده از کرم پودر مناسب از مصرف کانسیلر بسیار روشن خودداری کنید

اگر کانسیلری که انتخاب می کنید خیلی روشن باشد به جای پوشاندن لکه‌ها و قرمزی های پوست آنها را روشن‌تر می‌کند، افزون بر این، کاری می‌کند لکه‌ها بیشتر جلوه کنند. بنابراین، از کانسیلری که تقریباً همرنگ پوست صورتتان است، استفاده کنید.

9-از محصولات ضد آب استفاده نمی‌کنید.

هنگام استفاده از کرم پودر و کانسیلر به این نکته نیز توجه کنید که برخی از آنها همانند ریمل و خط چشم ضد آب هستند. اگر می‌خواهید آرایش خود را بیشتر از چند ساعت نگه دارید، اینها دقیقاً همان چیزهایی هستند که باید به کار ببرید.

اگر می‌خواهید در کل روز آرایش داشته باشید یا قرار است به مهمانی شبانه‌ای بروید باید از کانسیلری استفاده کنید که دوام بیشتری دارد. احتمالاً در چنین موقعیتی نمی‌خواهید کرم پودرتان نیز خیلی زود پاک شود و از بین برود. بنابراین، بهتر است از محصولات سبک و مقاوم در برابر آب، تعرق و چربی استفاده کنید تا نیازی نباشد صورتتان را بشویید و دوباره آرایش کنید.

10- استفاده از کانسیلر با ضخامت زیاد

یکی از اشتباهات دیگر این است که مقدار زیادی کانسیلر را به صورت خود بزنید تا پوستتان را به طور کامل بپوشاند. اما یادتان باشد، هدف این است که با مصرف محصولات آرایشی، ظاهری زیبا و طبیعی داشته باشید.

اسفاده از کرم پودر و کانسیلر را به اندازه مناسب مصرف کنید

بنابراین، ابتدا مقدار بسیار کمی کانسیلر را به کمک بِلِندر (پد اسفنجی تخم مرغی شکل) بر پوست خود بزنید. سپس، در صورت نیاز مقدار دیگری را به آن بیفزایید. به این ترتیب، پوستتان را به طور کامل می‌پوشانید و صورتتان صاف و یکنواخت می‌شود.

11- ظرافت کافی به خرج نمی‌دهید.

هنکام استفاده از کرم پودر و کانسیلر به این نکته توجه داشته باشید؛ چرا که این قانون خیلی مهم است، به ویژه هنگامی که نواقص کوچک (مانند لکه‌های پوستی) را می‌پوشانید.

هنکام استفاده از کرم پودر و کانسیلر ظرافت کافی به خرج دهید

به جای اینکه به کل صورت خود کانسیلر بزنید از برسی کوچک با سر تخت یا گرد استفاده کنید تا کانسیلر را مستقیماً بر لکه‌های مدنظرتان بمالید. سپس، با استفاده از بِلِندر (پد اسفنجی تخم مرغی شکل) سطح پوست خود را یکنواخت و یکدست کنید.

12- آرایش خود را تثبیت نمی‌کنید.

فکر نکنید با زدن کرم پودر و کانسیلر کارتان تمام شده است. اگر می‌خواهید آرایش صورتتان مدت زمان بیشتری دوام داشته باشد باید کاری کنید تا آرایش روی صورتتان ثابت بماند.

یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای انجام این کار استفاده از پودر صورت است. هنگامی که پودر صورت خود را انتخاب کردید، برس آرایشی را به کمی پودر آغشته کنید. سپس، آن را به طور ضربه ای و دورانی به صورت خود بزنید. به این ترتیب، کرم پودر و کانسیلر دوام و ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

با اسپری تثبیت کننده و استفاده ازکرم پودر آرایش و ماندگاری بیشتری خواهید داشت

صبرکنید! اگر واقعاً می خواهید آرایش صورتتان برای مدت بیشتری باقی بماند، استفاده از پودر صورت آخرین مرحله نیست. توصیه می‌کنیم اسپری تثبیت کننده را به کار ببرید. ماده‌ی موجود در این اسپری سبک است و از پاک شدن و آب شدن مواد آرایشی بر پوستتان جلوگیری می‌کند.

پیش از مصرف اسپری، آن را خوب تکان دهید. سپس، آن را در فاصله‌ی 10 تا 20 سانتی متری نزدیک صورتتان نگه دارید. در پایان، 4 تا 6 بار آن را به شکل X و T بر صورت خود اسپری کنید. حتماً هنگام استفاده از اسپری چشم‌های خود را ببندید. حالا به معنای واقعی کلمه، توانسته‌اید آرایش خود را تثبیت کنید.

نحوه استفاده از رژلب : نکات و ترفند‌های مهم و جالب

لوله هاي گالوانيزه چيست؟

 

 

قيمت لوله گالوانيزه

لوله هاي گالوانيزه چيست؟

 

لوله هاي گالوانيزه لوله هاي فولادي هستند كه براي جلوگيري از خوردگي و زنگ زدگي در يك پوشش محافظ روي غوطه ور شده اند. لوله هاي گالوانيزه معمولاً در خانه هايي كه قبل از 1960 ساخته شده بودند نصب مي شد. هنگامي كه اختراع شد ، لوله گالوانيزه جايگزيني براي لوله سربي براي خطوط آبرساني بود. با اين حال ، امروزه ما آموخته ايم كه چندين دهه قرار گرفتن در معرض آب باعث خوردگي و زنگ زدگي لوله هاي گالوانيزه در داخل آن مي شود.

لوله هاي گالوانيزه چگونه هستند؟

هنگام نصب ، لوله هاي گالوانيزه شبيه به رنگ نيكل هستند. اما با افزايش سن ، لوله گالوانيزه بسته به محيط ممكن است بسيار كدرتر ، روشن تر يا تيره تر به نظر برسد. ما همچنين خانه هايي را مشاهده كرده ايم كه لوله هاي آب رنگ آميزي شده اند ، بنابراين تشخيص آن در نگاه اول دشوار است.

https://www.tejarat-gram.com/price/Pipe

چگونه مي توان تشخيص داد كه لوله هاي گالوانيزه دارم؟

اگر نمي توانيد با نگاه كردن به لوله هاي خود تشخيص دهيد ، يك آزمايش سريع براي تشخيص گالوانيزه بودن آنها وجود دارد. به سادگي يك پيچ گوشتي سر تخت و يك آهنرباي قوي بگيريد. كار را با يافتن خط لوله آب شروع كرده و قسمت بيروني لوله را با پيچ گوشتي خراش دهيد. نتايج خود را مقايسه كنيد:

فولاد گالوانيزه
ناحيه خراشيده رنگ نقره اي خاكستري خواهد داشت.
آهنرباي قوي به آن مي چسبد.

آيا لوله هاي گالوانيزه حاوي سرب هستند؟

لوله هاي گالوانيزه نصب شده روي خطوط آب بين سالهاي 1880 تا 1960 در روي مذاب و روي طبيعي فرو رفته بودند. روي كه به طور طبيعي وجود دارد ناخالص است ، بنابراين اين لوله ها با روي غوطه ور شدند كه حاوي سرب و ساير ناخالصي ها نيز بود. پوشش روي باعث افزايش طول عمر لوله هاي فولادي شد ، اما مقدار كمي سرب و ساير موادي را كه مي تواند به طور بالقوه به ساكنان آسيب برساند ، اضافه كرد.

علاوه بر اين ، اگر لوله هاي گالوانيزه شما تا به حال به لوله كشي سربي (از جمله خطوط سرويس) متصل شده باشند ، جاي نگراني بيشتري وجود دارد. خوردگي داخل لوله هاي فولادي گالوانيزه مي تواند قطعات كوچكي از سرب را به دام انداخته باشد. حتي اگر لوله هاي سربي سالها پيش برداشته شده باشند ، لوله هاي فولادي گالوانيزه همچنان مي توانند سرب به دام افتاده را به صورت دوره اي در جريان آب آزاد كنند. شيكاگو تا سال 1986 استفاده از لوله هاي سربي را براي خطوط خدمات متوقف نكرد و تخمين زده مي شود كه 400000 خط سرويس سربي هنوز در شيكاگو استفاده مي شود.

تنها راه اطمينان از عدم انتقال سرب از لوله كشي به شير آب در خانه اي خاص ، جايگزيني كامل لوله كشي گالوانيزه و خطوط سرويس سربي است.

لوله هاي گالوانيزه چه مشكلات ديگري مي توانند ايجاد كنند؟

فشار آب پايين
با توجه به محدوديت خط ، خوردگي در لوله هاي گالوانيزه مي تواند باعث كاهش فشار آب در سراسر خانه شما شود.

توزيع نامتعادل آب
اگر برخي از شيرهاي آب شما فشار آب پاييني دارند ، اما برخي ديگر فشار آب ندارند ، اين مي تواند علامت لوله هاي گالوانيزه باشد. خوردگي مي تواند به طور ناهموار ايجاد شود. همچنين ، بخشي از خط لوله گالوانيزه مي تواند در خانه شما جايگزين شود ، اما نه در همه جا.

تغيير رنگ آب
لوله هاي گالوانيزه مي توانند آهن را آزاد كرده و باعث تغيير رنگ شوند. نشانگر واضح اين امر ، لكه قهوه اي روي سينك ظرفشويي است.

نشت
با توجه به زمان كافي ، لوله هاي گالوانيزه زنگ زده و باعث آسيب بيشتر به خانه شما مي شوند.

نگاهي به نحوه ساخت و استانداردهاي انواع تيرآهن

تیر های ساختمانی چند نوع دارند؟

 

تیر های ساختمانی چند نوع دارند؟

تیرآهن 14 | مقاومت تیرآهن 14 - مدیران آهن

تیر های ساختمانی چند نوع دارند؟

 

تیر یک عنصر ساختاری است که عمدتاً در برابر بارهای جانبی وارد شده به محور تیر مقاومت می کند. حالت انحراف آن در درجه اول با خم شدن است. بارهای وارد شده به تیر باعث ایجاد نیروهای واکنش در نقاط پشتیبانی تیر می شود. تأثیر کلی همه نیروهای وارد بر تیر ایجاد نیروهای برشی و خمشی در تیرها است که به نوبه خود باعث ایجاد تنش های داخلی ، کرنش ها و انحرافات تیر می شود. مشخصه تیرها بر اساس نحوه پشتیبانی ، مشخصات (شکل سطح مقطع) ، شرایط تعادل ، طول و مواد آنهاست.

تجارت گرام ، مرجع تخصصی برای قیمت تیرآهن

تیرها به طور سنتی توصیف عناصر سازه ای ساختمان یا مهندسی عمران هستند ، اما هر سازه ای مانند قاب اتومبیل خودرو ، اجزای هواپیما ، قاب ماشین و سایر سیستم های مکانیکی یا سازه ای دارای ساختارهای تیر است که برای حمل بارهای جانبی طراحی شده اند به شیوه ای مشابه تجزیه و تحلیل می شود.

 

بررسی اجمالی

از نظر تاریخی ، تیرها چوب مربع شکل بودند ، اما همچنین فلز ، سنگ یا ترکیبی از چوب و فلز مانند یک تیر چوبی هستند. تیرها در درجه اول نیروهای گرانشی عمودی را حمل می کنند. آنها همچنین برای حمل بارهای افقی (به عنوان مثال ، بارهای ناشی از زلزله یا باد یا کشش برای مقاومت در برابر رانش چوب به عنوان تیر کراوات یا (معمولاً) فشرده سازی به عنوان تیر یقه) استفاده می شوند. بارهای حمل شده توسط یک تیر به ستون ها ، دیوارها یا تیرچه ها منتقل می شود ، که سپس نیرو را به اعضای فشاری سازه ای مجاور و در نهایت به زمین منتقل می کند. در ساختار قاب سبک ، تیرچه ها ممکن است بر روی تیرها قرار بگیرند.

 

طبقه بندی بر اساس ساپورت ها

 

در مهندسی ، تیرها چند نوع هستند:

 

به سادگی پشتیبانی می شود - پرتویی که در انتهای آن چرخانده می شود و بدون چرخش آزاد است.

ثابت یا Encastre - یک تیر در هر دو طرف پشتیبانی می شود و از چرخش جلوگیری می کند.

آویزان شدن بیش از حد - یک تیر ساده که از یک طرف فراتر از حمایت خود گسترش می یابد.

برآمدگی مضاعف - یک تیر ساده که هر دو انتهای آن از دو طرف به فراتر از تکیه گاه آن کشیده شده است.

پیوسته - پرتویی که بیش از دو تکیه گاه گسترش می یابد.

Cantilever - یک پرتوی برجسته که فقط در یک سر ثابت است.

خرپا - تیر با افزودن کابل یا میله برای ایجاد خرپا تقویت می شود.

تیر بر روی تکیه گاه های فنری

تیر بر پایه الاستیک

 

لحظه دوم منطقه (گشتاور منطقه اینرسی)

مقاله اصلی: دومین لحظه مساحت

 

در معادله تیر I برای نشان دادن لحظه دوم مساحت استفاده می شود. معمولاً به عنوان لحظه اینرسی شناخته می شود و مجموع آن در مورد محور خنثی dA*r^2 است ، جایی که r فاصله از محور خنثی است و dA یک تکه کوچک از منطقه است. بنابراین ، این شامل نه تنها مساحت قسمت تیر در کل ، بلکه فاصله هر بیت از مساحت مربع است. هرچه I بیشتر باشد ، پرتو در خم شدن برای یک ماده معین سفت تر است

 

فشار

از نظر داخلی ، تیرهایی که تحت بارهایی قرار می گیرند که باعث پیچش یا بارگذاری محوری نمی شوند ، در نتیجه بارهای وارد شده به آنها فشارهای فشاری ، کششی و برشی را تجربه می کنند. به طور معمول ، تحت بارهای گرانشی ، طول اولیه تیر اندکی کاهش می یابد تا یک قوس شعاع کوچکتر در بالای تیر قرار گیرد و منجر به فشرده سازی می شود ، در حالی که همان طول تیر اصلی در پایین تیر کمی کشیده می شود تا یک محوطه را در بر گیرد. قوس شعاع بزرگتر ، و بنابراین تحت کشش است. حالتهای تغییر شکل که در آن قسمت بالای تیر در حالت فشرده سازی است ، تحت بار عمودی ، به عنوان حالتهای افتادگی شناخته می شوند و جایی که قسمت بالا در کشش است ، به عنوان مثال بر روی یک تکیه گاه ، به عنوان hogging شناخته می شود. همان طول اولیه وسط تیر ، عموماً در نیمه راه بین بالا و پایین ، با قوس شعاعی خم شدن یکسان است ، بنابراین نه تحت فشار و نه کششی قرار دارد و محور خنثی (خط نقطه ای در تیر) را مشخص می کند. شکل). در بالای تکیه گاه ها ، تیر در معرض تنش برشی قرار می گیرد. برخی از تیرهای بتنی مسلح وجود دارد که در آنها بتن کاملاً تحت فشار با نیروهای کششی گرفته شده توسط تاندون های فولادی قرار دارد. این تیرها به عنوان تیرهای بتنی پیش تنیده شناخته می شوند و برای ایجاد فشار بیشتر از کشش مورد انتظار در شرایط بارگذاری ساخته می شوند. تاندون های فولادی با استحکام بالا در حالی که تیر روی آنها انداخته می شود ، کشیده می شود. سپس ، هنگامی که بتن سخت شد ، تاندون ها به آرامی آزاد می شوند و تیر بلافاصله تحت بارهای محوری خارج از مرکز قرار می گیرد. این بارگذاری غیر عادی ، یک گشتاور داخلی ایجاد می کند و به نوبه خود ، ظرفیت باربری تیر را افزایش می دهد. آنها معمولاً در پل های بزرگراه استفاده می شوند.

رژ لب

 ​ 

آیا میدانستید؟ مصرف کننده رژ لب در طول عمر خود حداکثر 2 کیلوگرم از آن را مصرف می کند. چهره ای که این سال را ایجاد می کند: این لوله کوچک رنگی از چه چیزی ساخته شده است؟ رژ لب به طور سنتی از اجزای طبیعی ساخته شده است ، امروزه از مواد شیمیایی و مصنوعی استفاده می کند.
ترکیب رژ لب روزمرهبا اتحاد به اغوا کننده ، لوله کوچکی که هر روز در کیف دستی خود حمل می کنید یک کلاسیک آرایشی عالی است. اما پشت رنگهای زیباش چه چیزی نهفته است؟ با فروش بیش از 900 میلیون لوله در سال ، این سوال به طور مرتب مورد بحث قرار می گیرد! اگر عادت دارید از رژ لب های سوپرمارکت های معمولی ، عطاری ها یا حتی داروخانه ها استفاده کنید ، یعنی غیر ارگانیک ، در اینجا چیزی است که روی لب خود استفاده می کنید:
• موم ها را طوری تنظیم کنید که چوب جامد باقی بماند ، اما می توان آن را روی لب ها نیز بمالید. موم زنبور (حیوان) ، جوجوبا (سبزی) یا سیلیکون (مصنوعی) به طور سنتی استفاده می شود.
• روغن هایی که باعث درخشش محصول و پخش رنگدانه ها می شوند. در بهترین حالت ممکن است روغن کرچک یا روغن پارافین باشد که بسیار مضرتر است.
• مواد نگهدارنده برای جلوگیری از میکروب ها. اغلب اینها پارابن هایی هستند که برای متابولیسم مضر شناخته می شوند.
• چربی برای صاف شدن محصول. ما به ویژه به الکل چرب یا تری گلیسیرید فکر می کنیم. از مصرف روغن جگر کوسه ، معروف به اسکالن خودداری کنید!
• ویتامین C و E ؛
• فیلتر خورشیدی مصنوعی (برای مثال اکسید روی) ؛
رنگها (اکسید آهن ، فسفات منگنز و غیره).
ترکیب رژ لب ارگانیکاگر نگه داشتن رژ لب ارگانیک اهمیت کمتری دارد و رنگهای کمتری در دسترس است ، برای سلامتی ما جالب است. ترکیب آن شامل هیچ ماده ای نیست که برای بدن ما مضر باشد. معمولاً شامل موارد زیر است:
• موم گیاهی ، مانند موم زنبور عسل ، برای قوی نگه داشتن رژ لب و استفاده آسان از آن.
• روغن گیاهی ، مانند جوجوبا ، برای مرطوب کردن لب ها.
• یک محصول تغذیه کننده طبیعی مانند شیا.
• روغنهای ضروری برای بو ؛
• رنگدانه های معدنی برای رنگ ؛
یک رژ لب ارگانیک واقعی حاوی مواد نگهدارنده ، رنگ ، پارابن و حتی کمتر مواد با منشاء حیوانی نیست.
رژ لب ، مراقب مواد نگهدارنده باشیدقبل از خرید رژ لب جدید ، کل آرایش را بخوانید. اگر اثری از فنوکسی اتانول یا پارابن پیدا کردید ، مراقب باشید. این مواد نگهدارنده قوی اغلب باعث ایجاد حساسیت می شوند. این آنتی باکتریال های مصنوعی در واقع ضعیف توسط پوست تحمل می شوند. محصولات حاوی مواد نگهدارنده طبیعی خطرات آلرژیک کمتری دارند.
رژ لب های سربیآیا مستعد میگرن ، معده درد یا خستگی شدید هستید؟ آیا پزشک شما هیچ علتی برای این علائم نمی تواند پیدا کند؟ برحذر بودن! رژ لب شما می تواند مقصر باشد. مدتهاست ثابت شده است که برخی لوله ها حاوی سرب هستند ، فلزی سنگین که برای بدن بسیار مضر است. برای اینکه ببینید چوب معمولی شما حاوی سرب است ، کافی است کمی روی دست خود بمالید ، مواد را با انگشتر طلا بکشید و مشاهده کنید: اگر رژ لب سیاه شد ، سرب به ترکیب آن وارد می شود!
رژ مایع چیست؟رژ لب مایع ، مانند رژ لب انگور ، لب ها را در مدت زمان طولانی رنگ می کند ، همه سایه ها وجود دارند ، اما همه آنها نیز تکمیل می شوند: مات ، براق ، ساتن ، مخمل ، متالیک و غیره. تنها تفاوت آن در بافت است ، زیرا مایع است ، در یک لوله براق با نوک پوشیده از فوم قرار می گیرد تا خط لب را آسان کند. این محصول رنگدانه بالایی دارد و بسته به فرمولاسیون و اثر انتخابی ، ضخامت کم و بیش دارد. بنابراین ، ایجاد یک لایه سطحی روی لب ، رنگی و یکنواخت مطرح است.
تفاوت رژ لب و براق در چیست؟همانطور که قبلاً مشاهده شد ، تفاوت با رژ لب چوبی در بسته بندی نهفته است ، اما هنوز ویژگی هایی در فرمول مایع وجود دارد که ما در انگور نمی شناسیم. رژ لب مایع دارای بافت ذوب کننده و کرمی است که خشک می شود و روی لب ها فراموش می شود. وقتی خشک می شود ، خیلی بیشتر از رژ لب کلاسیک حالت می گیرد و ماندگاری بیشتری دارد. بر خلاف براق ، رژ مایع بسیار رنگدانه است و بر خلاف سطح براق و براق براق ، پوشش کامل را امکان پذیر می کند.
چرا چنین موفقیتی؟رژ لب مایع بسیار راحت است ، دارای نگه داشتن عالی است و با رنگدانه خود ظاهر را می پوشاند. بسته بندی آن کاربردی است زیرا نوک فوم به راحتی خط لب را ترسیم می کند. این بسیار مرسوم است ، و مات نوآورانه از آنجا که آنها انتقال رایگان! آنها همچنین با قیمت های بسیار پایین یافت می شوند.

-لایه برداری پوست چیست و برای لایه برداری پوست چه کنیم

 

ماسک مو

 

ماسک مو خانگی با استفاده از مواد طبیعی برای انواع مو

 

ماسک‌های موی خانگی برای تسکین و ترمیم آسیب‌های کوتیکول مو (لایه خارجی مو)، که در اثر رنگ مو، ابزارهای حرارتی، نور خورشید، نمک و حتی کلر موجود در آب ایجاد شده است، بسیار مناسب هستند. این ماسک‌ها بسیار مؤثر بوده و برای انواع مو نظیر موهای زبر، وز، خشک، چرب، نازک یا موج‌دار کاربردی هستند. حتی اگر موهای سالمی دارید بهتر است برای حفظ شادابی آن‌ها از ماسک‌های موی خانگی استفاده کنید.

داشتن اطلاعات درباره اینکه از کدام یک از روغن‌ها یا مواد غذایی که همین حالا در آشپزخانه شما موجود است می‌توانید برای تهیه ماسک موی خانگی استفاده کنید، به شما کمک می‌کند بهترین ماسک را متناسب با شرایط خاص موهای خود تهیه کنید. در ادامه مقاله به بررسی ترکیبات مهم انواع ماسک مو خانگی می‌پردازیم.

ماسک مو خانگی

علت استفاده از مواد طبیعی در بهترین ماسک‌ موهای خانگی

از مواد گوناگونی برای تهیه ماسک‌های موی خانگی می‌توانید استفاده کنید. در اینجا به برخی از مهم‌ترین این مواد اشاره‌ شده است. همچنین خواص آن‌ها بیان شده تا بدانید بهتر است از کدام‌یک از این مواد در ماسک موی خود استفاده کنید.

1) روغن ‌زیتون

تقریباً هر آنچه موهای شما برای سلامتی لازم دارد در روغن زیتون وجود دارد. برای همین هم روغن زیتون پای ثابت انواع ماسک مو خانگی است از جمله:

  • آنتی‌اکسیدان‌ها
  • ترکیبات ضد میکروبی
  • اثرات ضد شوره
  • اثرات ضد وز مو
  • اثر مرطوب‌کنندگی قوی
  • افزایش درخشندگی، حجم و لطافت مو
  • نرم‌کننده و التیام‌بخش انتهای آسیب‌دیده ساقه مو

چه کسانی از مصرف روغن‌ زیتون در ماسک مو خانگی سود بیشتری می‌برند؟

موهای زبر و خشک احتمالاً بیش‌تر از موهای نازک یا فر از خواص روغن‌ زیتون سود خواهند برد. مصرف روغن ‌زیتون برای افرادی که موهای چرب و نازک یا موهای فر دارند باعث احساس چربی و سنگینی در موها می‌شود.

سلامت مو با ماسک مو

2) زرده تخم‌ مرغ

  • انواع ویتامین و مواد معدنی لازم برای رشد مو را تأمین می‌کند.
  • رطوبت موها را افزایش می‌دهد.
  • روند رشد موهای قوی‌تر را تسریع می‌کند.

3) سفیده تخم ‌مرغ

  • بسیاری از اسیدهای آمینه ضروری را تأمین می‌کند.
  • سبب پاک‌سازی چربی‌های اضافی از پوست سر می‌شود.
  • موهای سر را تقویت می‌کند.
  • آسیب‌های مو را ترمیم می‌کند.
  • رشد موهای سر را تسریع می‌کند.
  • با شوره سر مقابله می‌کند.

4) روغن نارگیل

پژوهشی که در سال 2007 در ژورنال بین‌المللی علوم زیبایی به چاپ رسید خواص روغن نارگیل برای سلامت و زیبایی مو را تأیید می‌کند.

  • ماساژ منظم روغن نارگیل ارگانیک روی موها و پوست سر به افزایش درخشش و براق‌شدن موهای شما کمک می‌کند.
  • به‌واسطه ترکیبات موجود در روغن نارگیل ارگانیک، این ماده بلافاصله پس از استعمال به پروتئین‌های مو متصل شده و از ریشه و ساقه در برابر شکستگی محافظت می‌کند.
  • به‌نظر می‌رسد روغن نارگیل ارگانیک در مهار ازدست‌‌رفتن پروتئین بسیار مؤثر است. این ویژگی به ترمیم موهای آسیب‌دیده کمک می‌کند. از این رو از روغن نارگیل در تهیه ماسک مو خانگی موهای آسیب دیده بیشتر استفاده می‌شود.
  • مصرف مقدار کمی از این روغن طبیعی کمک می‌کند تا موهای شما به‌طور طبیعی سالم و مرطوب به‌نظر برسند.
  • این روغن دارای خواص ضد شوره و ضد باکتری است.

بیشتر در این مورد بدانید...

خواص روغن نارگیل و نحوه استفاده از آن برای زیبایی پوست و مو

5) عسل

  • مواد مغذی موجود در عسل می‌توانند باعث تغذیه فولیکول‌های مو و تسهیل رشد مو شوند.
  • عسل یک نرم‌کننده طبیعی است. این ماده در حفظ رطوبت و لطافت مو بسیار مؤثر است.
  • اگر به‌دنبال داشتن موهای براق و درخشان هستید، ماسک موی عسل با خاصیت آب‌رسانی، سبب تقویت، لطافت و درخشش طبیعی موهای شما می‌شود.
  • عسل منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها و ترکیبات ضد میکروبی است.

6) آووکادو

  • موهای شما را مرطوب، ترمیم و تقویت می‌کند.
  • از طریق محافظت از کوتیکول مو، از شکستگی مو جلوگیری می‌کند.
  • جریان خون را تحریک کرده و انسداد فولیکول‌های مو را برطرف می‌کند.
  • اگرچه برخی تحقیقات نشان می‌دهند خوردن آووکادو در مقایسه با استفاده موضعی از آن می‌تواند فواید بیش‌تری داشته باشد، با این‌حال بهترین کار این است با مصرف آووکادو به هر دو شکل از فواید این میوه بهره‌مند شوید.

 

7) روغن درخت چای

  • دارای خواص پاک‌کنندگی قوی است.
  • دارای اثرات ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد میکروبی است.
  • انسداد فولیکول‌های مو را برطرف می‌کند و به افزایش رشد مو کمک می‌کند.

تا اینجا، بررسی کردیم، که چرا از مواد طبیعی در ماسک مو خانگی بهره می‌بریم و مزایای شگفت‌انگیز آن‌ها را شناختیم. در ادامه، دستورالعمل ساخت چند ماسک مو خانگی را می‌خوانیم.

ماسک مو خانگی با روغن نارگیل و عسل

این ماسک موی ساده، موهای وز و دارای موخوره را نرم، براق و صاف می‌کند.

  • 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ارگانیک تصفیه‌نشده و 1 قاشق غذاخوری عسل خالص را با هم مخلوط کنید.
  • پس از مخلوط‌کردن مواد، آن‌ها را به موهایتان بمالید (فرقی نمی‌کند موهایتان خیس باشد یا خشک). سعی کنید به قسمت‌های انتهایی مو ماسک بیشتری بزنید، زیرا آسیب‌پذیری مو در این نواحی بیش‌تر است.
  • بگذارید ماسک 30 دقیقه روی موهایتان بماند.
  • در آخر، موهایتان را با شامپو بشویید.

ماسک مو خانگی با سفیده تخم مرغ و روغن نارگیل

احساس می‌کنید موهایتان ضعیف و شکننده شده است؟ یک ماسک سبک غنی از پروتئین می‌تواند به موهایتان کمک کند.

  • 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با دو سفیده تخم ‌مرغ مخلوط ‌کنید.
  • با انگشتان خود این مخلوط را از ریشه تا انتها روی موهای مرطوب بمالید.
  • با یک شانه دندانه‌پهن، موهای خود را شانه کنید. مطمئن شوید که همه موهای خود را به ماسک آغشته کرده‌اید.
  • اجازه دهید مخلوط 20 دقیقه روی موهایتان بماند.
  • موهای خود را با آب‌ خنک و شامپو شست‌وشو دهید.

این ترکیب به دلیل سبک بودن می‌تواند برای ساخت ماسک مو چرب نیز استفاده شود.

 

 راهنمای کامل بهترین روش پاکسازی صورت در 7 مرحله

 
صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 صفحه بعد