ميسلار واتر

 

بسياري از افراد هنوز و با وجود انواع مختلف محصولات پاك‌كننده پوست، تمايل به شيوه شستشوي سنتي و استفاده از صابون‌هاي كف‌كننده و آب دارند

 

ژل شستشوي صورت چيست؟

 

بسياري از افراد هنوز و با وجود انواع مختلف محصولات پاك‌كننده پوست، تمايل به شيوه شستشوي سنتي و استفاده از صابون‌هاي كف‌كننده و آب دارند. اين درحالي‌ است كه اين نوع از محصول در طولاني‌مدت به پوست آسيب زده و باعث خشكي و كم‌آبي آن مي‌شود.

 

يكي از محصولاتي كه امروزه براي شستشوي پوست بسيار طرفدار پيدا كرده است، ژل شستشوي صورت يا ميسلار واتر است. پاك‌كننده ژل، درست مانند نامش، يك پاك‌كننده صورت با بافتي ژل‌مانند است.

 

اگر جزو افرادي هستيد كه به شوينده‌هاي كف‌دار و صابوني عادت داريد، ممكن‌ است كمي طول بكشد تا به احساس لغزنده ظاهري پاك‌كننده‌هاي ژلي عادت كنيد. حتي ممكن‌ است ترديد داشته باشيد كه آيا پوست شما به‌درستي تميز شده است يا خير. زيرا پاك‌كننده‌هاي ژل، شفاف هستند و به‌طور معمول حباب‌هاي صابون كمي، توليد مي‌كنند. اما بايد بدانيد كه فقط به اين دليل كه شما ويژگي‌هاي قابل مشاهده حباب‌هاي صابون يا كف را روي صورت خود نداريد و پس از استفاده از فوايد ژل شستشوي صورت، احساس خشكي و صافي برروي پوست خود نمي‌كنيد، به‌اين معنا نيست كه پاك‌كننده‌هاي ژلي نسبت به شوينده‌هاي كف‌دار مؤثر نيستند.

 

اگر به پاكسازي عميق نياز داريد، پاك‌كننده ژل شستشو يكي از بهترين گزينه‌ها محسوب مي‌شود. اين محصول با بازكردن منافذ پوست با فرمول ملايمي كه به كاهش تحريك پوست كمك مي‌كند ، با پاكسازي كامل منافذ تمام آلودگي‌ها و چربي اضافي را همزمان از سطح پوست پاك مي‌كند.

 

همچنين ژل صورت يك داروي تركيبي است كه براي درمان آكنه نيز بسيار مفيد است. شوينده ژل صورت توليد بيش‌ازحد چربي توسط پوست را به حداقل مي‌رساند و التهاب را كاهش مي‌دهد. همچنين از رشد ميكروارگانيسم‌هايي كه باعث آكنه مي‌شوند جلوگيري مي‌كند.

 

اين‌كار همچنين به جلوگيري از جوش، دانه‌هاي سرسياه و سرسفيد روي پوست كمك مي‌كند. بهتر است براي استفاده از اين محصول با فوايد ژل شستشوي صورت آشنا شويد.

 

 

 

مزايا و فوايد ژل شستشوي صورت

 

پاك‌كننده‌هاي پوست صورت، در اشكال مختلف ژل، كرم، فوم يا روغن با مجموعه‌اي از فوايد و ويژگي‌هاي خاص خود توليد مي‌شوند. اين درحالي‌ست كه يك پاك‌كننده مبتني‌بر ژل براي اكثر انواع پوست از جمله پوست چرب، پوست حساس، پوست مستعد آكنه و پوست مختلط مناسب است.

 

فوايد ژل شستشوي صورت شامل ازبين‌بردن چربي‌ها و كثيفي‌هاي اضافي روي سطح پوست، بازكردن منافذ پوست كه مانع از بروز باكتري‌ها و آكنه برروي سطح پوست صورت شما مي‌شود. بايد بدانيد كه اين محصول امكان پاكسازي عميق‌تري را نسبت به ساير گزينه‌ها فراهم مي‌كند.

 

برخي از مهم‌ترين مزاياي ژل شستشوي صورت عبارتند از:

 

  •  
  • داراي تركيبي عالي براي ازبين‌بردن چربي‌هاي اضافي و بازگرداندن نشاط و شادابي به پوست است.
  •  
  • اين محصول براي محافظت و نرم‌كردن پوست فرموله شده است.
  •  
  • به كاهش جوش‌ها و ازبين‌بردن سلول‌هاي مرده پوست كمك مي‌كند.
  •  
  • سرشار از AHA بوده كه سطح پوست را لايه‌برداري كرده و به حجيم و سفت‌شدن پوست براي شادابي بيشتر كمك مي‌كند.
  •  
  • ‌به حفظ تعادل آب و چربي موجود برروي سطح پوست كمك مي‌كند.
  •  
  • به شما پوستي تميز و هيدراته و درعين‌حال خوشبو هديه مي‌دهد.
  •  

 

از مهم‌ترين فوايد ژل شستشوي صورت، مبارزه با آكنه و جوش براي آن دسته از افرادي‌ است كه پوست بسيار چرب و مستعد جوش دارند. اين به دليل نوع عملكرد اين محصول است.

 

زيرا به‌طور مستقيم باكتري‌هاي باقي‌مانده روي پوست و منافذ را درمان كرده و به اين صورت از ايجاد آكنه روي پوست شما جلوگيري مي‌كند. از ديگر مزاياي ژل شستشوي صورت خاصيت تسكين‌دهنده‌گي و مرطوب‌كننده‌گي آن است. اين نوع از شوينده‌ها حاوي كپسول‌هاي مرطوب‌كننده بوده كه به آبرساني پوست پرداخته و در عين‌حال مانع از قرمزي و تحريك پوست مي‌شوند.

 

 

از مهم‌ترين فوايد ژل شستشوي صورت، مبارزه با آكنه و جوش براي آن دسته از افرادي‌ است كه پوست بسيار چرب و مستعد جوش دارند.

 

 

 

 

 

ويژگي‌هاي بهترين ژل شستشوي صورت

 

براي استفاده از ژل شستشوي صورت به‌عنوان پاك‌كننده روزانه، بهتر است ويژگي‌هاي آن را به‌خوبي بشناسيد تا بهترين استفاده را از ويژگي‌ها و فوايد ژل شستشوي صورت داشته باشيد.

 

اگر پوست چرب شما مستعد آكنه و يا جوش است، توصيه مي‌شود از پاك‌كننده‌هاي ژلي به‌جاي ديگر انواع پاك‌كننده‌ها استفاده كنيد. زيرا اين محصولات داراي وزن سبكي بوده و درعين‌حال به عمق منافذ نفوذ مي‌كنند.

 

ويژگي‌هاي ژل شستشوي صورت عبارتند از:

 

  •  
  • مفيد براي بازكردن منافذ پوست
  •  
  • پاك‌كردن عميق چربي اضافي و باكتري‌هاي موجود در سطح پوست
  •  
  • داراي خاصيت ضدعفوني‌كنندگي، ضدجوش و ضدآكنه
  •  

 

بهتراست بدانيد كه بهترين نوع ژل شستشوي صورت آن است كه داراي عملكردي چندجانبه بوده و علاوه‌بر شستشوي باكيفيت و عميق پوست، آبرساني، رطوب‎رساني و لايه‌برداري ملايم را نيز براي پوست صورت شما انجام دهد. پس بهتراست به‌هنگام خريد، به دنبال يك شوينده صورت چندكاره و موثر باشيد.

 

 

پس از صرف زمان كافي براي تميزكردن ناحيه T و اطراف بيني، صورت خود را با آب بشوييد

 

طريقه استفاده از ژل شستشوي صورت

 

بعد از آشنايي با مزيت‌ها و ويژگي‌هاي يك ژل شستشوي صورت و انتخاب مناسب‌ترين آن با توجه به نوع پوست خود، نوبت آن است كه با نحوه استفاده صحيح از آن آشنا شويد. زيرا نوع استفاده شما از اين محصول و رعايت برخي نكات، اثربخشي آن را مضاعف مي‌كند و به شما امكان مي‌دهد تا از فوايد ژل شستشوي صورت، به‌شكل حداكثري بهره ببريد.

 

ابتدا صورت خود را با آب‌گرم بشوييد. استفاده از آب با دماي ولرم مناسب براي كمك به بازكردن منافذ پوست بسيار مهم است. توجه داشته باشيد كه دماي آب به‌گونه‌اي زياد نباشد كه به پوست شما آسيب برساند. مقدار كمي از ژل را روي نوك انگشتان خود قرار داده و به‌آرامي صورت خود را با حركات دايره‌اي ماساژ دهيد. توصيه مي‌شود كه اين‌كار را از مركز صورت خود شروع كنيد و به طرفين و به سمت بالا ادامه دهيد.

 

پس از صرف زمان كافي براي تميزكردن ناحيه T و اطراف بيني، صورت خود را با آب بشوييد. اگرچه فوايد ژل شستشوي صورت به‌خودي‌خود بسيار زياد است، اما با استفاده مناسب از آن و همچنين استفاده از ديگر محصولات مراقبت از پوست در كنار آن، بهترين عملكرد را مشاهده خواهيد كرد.

 

به عنوان مثال، مي‌توانيد پس از استفاده از پاك‌كننده‌هاي ژل، آب ميسلار را به برنامه پاكسازي خود اضافه كنيد. آب ميسلار نيازي به شستشو ندارد.

 

بنابراين به‌جاي شستشوي صورت خود با آب پس از پاكسازي ژل، مي‌توانيد براي اطمينان از پاكسازي خوب، آن را با آب ميسلار به پايان برسانيد. اگر هيچ ميسلار واتري نداريد، مي‌توانيد از يك تونر بدون روغن يا تونر با بافت بسيار سبك و آبكي به‌عنوان جايگزين استفاده كنيد.

 

 

برندها و مارك‌هاي مختلفي براي انواع فيس واش‌هاي ژله‌اي وجود دارد كه بسياري از آن‌ها محصول ايراني بوده و كيفيت بالايي نيز دارند

 

معرفي بهترين برندهاي فيس واش

 

برندها و مارك‌هاي مختلفي براي انواع فيس واش‌هاي ژله‌اي وجود دارد كه بسياري از آن‌ها محصول ايراني بوده و كيفيت بالايي نيز دارند. بهتر است در انتخاب ژل شستشوي مناسب با برخي برندهاي معروف آشنا باشيد و همچنين نوع پوست خود را نيز بشناسيد و متناسب با آن بهترين گزينه را براي پوست خود انتخاب كنيد.

 

توجه به اين نكته بسيار مهم است كه هر محصول گران‌قيمتي، لزوما بهترين نيست. بلكه با شناخت انواع مختلف محصولات مراقبت از پوست موجود در بازار، مي‌توانيد درعين پرداخت هزينه‌اي معقول، از محصولي باكيفيت نيز استفاده كنيد. در اين قسمت به چند نمونه از محصولاتي كه در زمينه توجه به فوايد ژل شستشوي صورت موفق عمل كرده‌اند، اشاره مي‌كنيم.

 

  1.  
  2. ژل شستشوي صورت برند ايوروشه: اين محصول، يكي از بهترين گزينه‌ها براي اطمينان از پاك‌كردن صحيح و عميق منافذ باز پوست است. سابقه موفق انواع مختلف محصولات مراقبتي و شوينده پوست اين برند، عامل مهمي در محبوبيت آن نيز بوده است. ژل شستشوي صورت ايوروشه، يك پاك‌كننده پوست عمقي محسوب مي‌شود كه آرايش، آلودگي و چربي اضافي پوست را به خوبي ازبين برده و درعين حال مانع از خشكي پوست بر اثر شستشو مي‌شود. پايه محصولات اين برند گياهي بوده و اين امر، عاملي براي قيمت بالاي آن نيز شده است.
  3.  
  4. ژل شستشوي صورت برند سينره: استفاده از شوينده‌هاي مخصوص پوست صورت، يك روتين روزانه براي هر فرد محسوب مي‌شود. زيرا افراد مختلف با توجه به نوع فعاليت خود، در معرض انواع آلودگي‌هاي محيطي، تعرق و همچنين چربي اضافي و طبيعي پوست بوده كه نياز فرد را به يك پاك‌كننده متناسب با نوع پوست او بالا مي‌برد. از فوايد ژل شستشوي صورت سينره، علاوه‌بر پاك‌كنندگي عميق، ايجاد لايه محافظتي برروي پوست، خاصيت ترميم‌كنندگي بالا، كيفيت بالا و قيمت مناسب را مي‌توان نام برد.
  5.  
  6. ژل شستشوي صورت برند كامان: كامان، يك برند ايراني باكيفيت در زمينه توليد محصولات بهداشتي و مراقبتي پوست است كه در سال‌هاي اخير بسيار موفق عمل كرده و طرفداران زيادي نيز دارد. ژل شستشوي صورت اين مارك، براي انواع پوست خشك، چرب و مختلط مناسب است. همچنين حجم زياد محصول فيس واش كامان، در مقابل قيمت عرضه شده آن در بازار، خريد اين محصول را بسيار باصرفه مي‌كند. ميزان پاك‌كنندگي آن نيز در بين مصرف‌كنندگان آن رضايت بالايي را ايجاد كرده است.
  7.  
  8. ژل شستشوي صورت برند هربكس: اين شوينده قوي پوست، گزينه بسيار مناسبي براي انواع پوست‌هاي حساس و تحريك‌پذير است. افراد با پوست حساس به‌هنگام انتخاب و خريد پاك‌كننده مناسب خود، بايد به تركيبات و بويژه نوع و ميزان آنزيم‌هاي موجود در آن بسيار توجه داشته باشند. زيرا پوست اين افراد به‌دليل حساسيت بالا، واكنش شديدتري را به انواع آنزيم‌ها دارند. اين درحالي‌ست كه درصورت انتخاب و استفاده از محصول نامناسب، پوست دچار عوارض مختلفي مانند التهاب، جوش و يا آكنه خواهد شد. از فوايد ژل شستشوي صورت هربكس، مي‌توان به خاصيت ضدجوش و ضدآكنه آن اشاره كرد. همچنين اين محصول در زمينه ترميم پوست نيز موفق عمل مي‌كند. فيس واش هربكس را مي‌توان با قيمت مناسب در انواع فروشگاه‌ها تهيه كرد.
  9.  
  10. ژل شستشوي صورت برند گارنير: اين پاك‌كننده، يك محصول سه‌كاره براي پوست‌هاي چرب است. يكي از مهم‌ترين مزيت‌ها و فوايد ژل شستشوي صورت گارنير كه آن را به محصولي خاص تبديل كرده، خاصيت لايه‌برداري آن است. در تركيبات اين محصول، اكاليپتوس و زينك وجود دارد. گياه اكاليپتوس قادراست منافذ باز را بهبود بخشيده و حس خنكي را به آن اضافه كند. اين عامل مانع از ايجاد جوش و يا آكنه برروي پوست چرب مي‌شود. سه‌كاره بودن اين محصول به اين معني‌ست كه علاوه‌بر پاك‌كنندگي قوي پوست، به‌عنوان يك ماسك صورت و همچنين يك اسكراب ضدجوش نيز عمل مي‌كند. كيفيت بالاي اين محصول، عامل مهمي در بالابودن قيمت آن محسوب مي‌شود.
  11.  

 

 

 

حفظ پاكيزگي و مراقبت از پوست، از جمله كارهايي‌ است كه بايد به‌صورت روزانه انجام شود. زيرا هر فردي در طول روز در معرض انواع آلودگي‌هاي محيطي قرار دارد. همچنين چربي اضافي پوست و تعرق زياد نيز عامل مهمي در بسته‌شدن منافذ پوست شما محسوب مي‌شود.

 

تونر چيست و استفاده از آن چه كمكي به پاكسازي صورت مي‌كند؟